Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er nå på vei inn i uke 33. Jeg har det ikke noe bra fysisk...har bekkenplager og sliter med mye kynnere. Kan ikke gjøre noen annstrengelser før de starter. De siste dagene har jeg også fått sikkelig murring i ryggen. Og noen ganger lurer jeg på om fødselen er i gang.....

Det er veldig slitsomt og jeg får ikke sove om natta. Babyen presser på blæra og jeg flyr på do hele tiden...... opp til tre ganger hver time....

Jeg har også hovnet opp mye nedentil og det kjennes ut som om alt "henger". Har også en litt ubehagelig følelse oppover i skjeden... kjennes ut som "lugging" på en måte...... Har tenkt på å ringe føden mange ganger men er redd for å mase... Har dere noen gode råd? Noen som har lignende plager som kan hjelpe? Er dette tegn på en innfeksjon eller noe?

Dette er min nummer tre...har ikke hatt det slik før :( Er lei ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg kjenner meg så utrolig mye igjen i det du skriver!

sånn har jeg og hatt det nå i 2 dager,er riktig slitsomt!

Føler jeg "ike tør" å ringe føden,er og redd for å virke masete...i natt så fikk jeg ikke sove nesten i det hele tatt,kjempemasse kynnere,bare jeg snudde meg så ble magen hard...

Tør nesten heller ikke å gå på do å gjøre nr2,er redd for at hvis jeg presser litt så skal han komme ut..var hos jordmora på mandag,og hun sa han lå langt nede,og hun håpte jeg gikk ut uke 37 vertfall...vet ikke kossen eg ska tolke den setningen....jeg er i uke 31+3 dager. og dette er min andre

Skrevet

Ring og snakk med jm!! Det er derfor de er der. Det er jobben deres å ta seg av oss gravide, de ser ikke på det som mas (",)

Skrevet

hei,

det høres ut som du beskriver min situasjon også. Jeg er i uke 35+4 og jeg har hatt det sånn i noen uker nå. Har til og med tatt tiden på kynnerene, vært inne på sykehuset fordi jeg kjente lite liv og hadde blødning, følelsen av å skulle presse ut babyen når jeg er på toalettet, sover utrolig dårlig om natten med do-pauser, kynnere, halsbrann, kramper i leggene, stikking i underlivet, nedpress, og så mye utflod at jeg føler at vannet går (beklager...ekkelt).

Mitt råd er at du alltid bør ta kontakt med jm eller lege hvis du er urolig for noe som helst! Når det er sagt så høres dine symptomer ut som symptomer man har på slutten av svangerskapet. Jeg tror du kan ta det med ro, fordi det er nok bare kroppen som tæres og reagerer på situasjonen. Tror ikke du trenger å bekymre deg. MEN det er alltid bedre å snakke med jormødre/ leger hvis du er bekymret og/eller usikker på noe.

Hvis det er en trøst (dog mager) så føler jeg det helt likt som deg i hvert fall. Gleder meg bare så vanvittig nå til å få ut barnet og få tilbake litt av det som var kroppen min og meg selv igjen.

Skrevet

burde ringe ja.hadde det sånn de siste nettene før jeg fikk første jenta.sov aldri og var på do annehver time.pressa veldi.fikk hun akkurat dagen uke 37:)stor og kjempenydelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...