Gå til innhold

Bringebærbladkapsler... dokumentasjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var for noen dager siden noen som snakket om her at endelig var det kommet dokumentasjon på at bingebærbladkapsler virker. Noen som har en link til det?

 

Var å kjøpte kapsler og te. Hun i helsekosten var sikker på at det var bringebærBLADte. Men når jeg gikk ut og leste var det bjørnebærblad og bringebær i teen. ingen bringebærblad. Så byttet den, det var Twinnings tror jeg.

 

De av dere som er sikre på at dere har "rett" te- hva heter denne og hvor har dere kjøpt den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker bringebærkapsler,men vet ikke om det har noe effekt. det var jordmor som anbefalte det. er i uke 37 nå og har brukt det i noen uker....

Skrevet

Hei Elisa 30...

 

Bringebærblad teen finner du i helsekostbutikker. Er en grønn pose og er fra KlosterUrter. Fordelene med teen står skrevet bak på posen.

Smaker ikke verst heller :-)

Skrevet

Det som brukes i dette formål er BringebærBLAD (kapsler eller te).

Bringebærene i seg selv er veldig godt, men hjelper ikke for det samme :)

Skrevet

Venter forøvrig også spent på om noen har dokumentasjonen her.. :)

Skrevet

Jeg vet at jeg leste det i et innlegg på skravle,men det er noen uker siden,så det er vel bare til å søke ;)

Skrevet

Takk

Får pløye helsekoster da... Bare kapsler blir dyrt i lengden...

 

Lurer på denne dokumentasjonen....

 

Spurte forresten jm i dag, og hun ville ikke verken anbefale eller fraråde mot dette, men hun mente at etter uke 30 var det greit å begynne. er dere enige i det? Jeg er 30+1 i dag og tatt første dose...

Skrevet

Parsons M, Simpson M, Ponton T., 1999) Forsøkspersonene bestod av 108 mødre; hvorav 57 hadde brukt bringebærbladprodukter, og 51 stk i kontrollgruppen, som ikke hadde inntatt bringebærblad. Funnene antyder at bringebærblad kan brukes av kvinner i løpet av graviditeten i den hensikt å forkorte fødselen. En konkluderer også med at det ikke medfører noen bivirkninger verken for kvinnene eller babyene. Funnene antyder også at inntak av bringebærblad kan redusere sannsynligheten for fremskyndet eller forsinket fødsel. Det uventede funn i denne studien var at det ved fødsler der kvinnene hadde brukt bringebærblad, var mindre sjanse for klipping, keisersnitt, vakuum eller tangforløsning enn fødsler i kontrollgruppen.

 

De siste setningene der holder for meg altså ;)

Skrevet

med nok suketter går det vel ned? ;-)

Skrevet

Dette holder i massevis for meg og...

Men noen her snakket om ny dokumentasjon... og jm er veldig intr

Skrevet

Tør påstå huggorm er et par hakk bedre..

Av den smaken jeg fikk av kapslene er det ihvertfall uaktuelt å prøve teen ;) men så er ikke jeg noe glad i te i utgangspunktet heller da.

 

Skrevet

Jeg har drukket på teen ganske lenge nå, syns den er ganske god jeg. Idag kjøpte jeg kapsler i tillegg:) så nå er det bare å vente i spenning!

 

Er forresten 37+5 idag...

Skrevet

Når er det meningen at man skal begynne å ta slike kapsler? Er det en spesiell type jeg burde bruke? Er 29+1 i dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...