Gå til innhold

er så mye snakk om amming..er dette egoistisk da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med migrene, og kan ikke bruke medisinen min når jeg ammer. Er det da egoistisk å tenke jeg skal bare amme i 6-7 mnd?

Rett og slett fordi jeg vil bruke medisinen min igjenn?

Nå er lillegullet bare 3 mnd enda.

Men jeg ammet de to andre 7 mnd og 9,5 mnd.

Alltid tenkt jeg skal amme opp til året, men nr 1 ville ikke lengre etter 7 mnd, og nr 2 sluttet jeg etter 9,5 mnd pga jeg ville ta migrene medisin.

Så nå tenker jeg amme i 6-7 mnd.

Ikke noe særlig med migrene og ha barn å ta seg av i tilegg.

Er jeg egoistisk?

Dette er jo annonymforum, så fyr løs med deres ærlige meninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke egoistisk. Ungene har det bedre med en frisk mamma enn en syk. Ungen vokser opp på MME også. Det er faktisk flere enn du tror som ikke får det til.....

Skrevet

hi her..føler ikke selv jeg er egoistisk :)

Jeg har jo så klart den meningen at mm er det beste, men ikke for enhver pris...

Iallefall lettvint å amme da :) Så vil amme til jeg har fått igang fast føde..SÅ får jeg holde ut migrena til da :)

Han er 3 mnd og jeg har vel hatt migrene 3 ganger etter fødselen. Men når mensen kommer tilbake så blir jeg mye værre..så håper den holder seg vekke så lenge jeg ammer. Gjorde det med de to første.

Da er behovet for tabl mine enda sterkere..

Skrevet

Hvorfor spiller det egentlig noen rolle om man kan kalle det egoistisk eller ei? Du skader jo ikke ungen ved å slutte å amme, enten det er etter 3 måneder eller 6 (jeg forutsetter selvfølgelig at du har tenkt å fortsette å mate barnet ;-) ).

Siden det er noe du gjør først og fremst for din egen skyld kan man sikkert kalle det egoistisk, men det betyr jo IKKE at det er galt. Ungen vil vel også ha det bedre med en frisk mamma enn med en som i perioder knapt vil være i stand til å ta seg av barnet (vet ikke hvor hard migrene du har, men kjenner de som knapt nok er i stand til å bevege seg når de har anfall). Så dersom du blir så syk at du ikke klarer å ta deg godt av barnet er det vel nesten mer egoistisk å ikke ta medisinene (selv om det innebærer ammeslutt).

Skrevet

Jeg syns ikke det er egoistisk. Du har jo tenkt å amme i 4 mnd. til og det er lengre enn mange andre gjør! :-)

Så vidt jeg vet er det den aller første morsmelken som er den viktigste.

Det er mye verre med de som ikke ammer i det hele tatt!

Du kan slutte med god samvittighet, spør du meg!

Skrevet

nå har jeg bare hatt lettere migrene og overlever.

Men jeg kan ha anfall der jeg ligger å ynker meg på sofaen for det er så vondt. Greier å ta meg av babyen, men jeg har det ikke godt da.

Må vente 24 timer med å amme etter jeg har tatt medisin, og det kan være 3 dager med migrene der jeg må ta medisin for å holde den vekke.

Så da er det bedre å la være å ta medisin enn å gi flaske og drive å pumper meg i 3-4 dager.

Men jeg selv ønsker å amme halvt år iallefall..best mulig start for lillegull..mm er jo det beste:)

Skrevet

Synes ikke det er egoistisk, nei. Høres mer ut som du har et dilemma du må finne ut av - amming eller medisin. Her er det jo ingen fasitsvar, hver og en må velge det som føles mest riktig. Noen ganger har man kanskje litt høye forventninger til seg selv og hva man BØR gjøre...

Skrevet

Hvilken migrenemedisin er det du bruker?

Skrevet

zoomig.

har prøvd imigran og Migea men de funker så dårlig på meg..

Migea kan man amme også, imigran må man vente 8 timer. Men er zoomig som er effektiv på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...