Gå til innhold

Hvem skal vi invitere til jul da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har siden vi traff hverandre feiret jul med min familile.... For pappa døde den første julen vi hadde sammen.....

og ja jeg har litt spesiell svigerfamilie.

Men nå synes jeg jo det er på tide at min Kjære skal få feire jul med noen av sine:-)

Jeg har jo som dere vet et Svigermonster fra Helvete..... og en svigerfar som er så fin, så fin...

Disse er forøvrig skilt... svigerfar er gift på nytt.

Og det er ikke snakk om at de kan møtes på julaften for å hygge seg med sønn, svigerdatter og barnebarn....

Svigermor er ikke helt over svigerfar, ennå det var hun som ville skilles:-D, for sånn ca. 35 år siden....

Så da er greia den, at jeg blir glad om svigerfar med kone kommer.....Men jeg må mobilisere all energi jeg kan oppdrive, sette på meg et fake-.smil og håpe det beste om svigermor kommer.

Men det er jo ikke opp til meg, det er jo opp til min Kjære....

Dessuten har vi invitert svigermor flere ganger tidligere, men hun melder avbud i siste liten bestandig... Og nå har guttene blitt så store at de forstår om hun melder avbud igjen.......

Nei dette blir vanskelig, vil jo at min Kjære skal avgjøre dette..... men kan jeg ha en liten finger med i spillet??? Det er jo min julaften også...

Kan jeg si at jeg synes vi skal invitere svigerfar??? Uten at det høres ut som om jeg ikke øsnker svigermor her???? Nei han vet jo at jeg ikke er fan av svigermor.....

Nei dette innlegget har ingen mening, men jeg må bare lufte tankene litt...

Uansett så er jeg glad så lenge jeg kan ha mine kjære hos meg på julaften.....Om det så bare var oss 4 vill vi hatt en fin jul...

Men det er ikke lett å tilfredsstille alle......

Men jul blir det, ingen tvil om det altså:-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vil jeg si at jeg har hatt ett svigermonster, men hun sjarpa seg så nå går det fint.I fjor feiret vi julen sammen og det var veldig koselig, men kjempe travelt for hun tåler ikke rot. En smule det er ROT! Så da de reiste var jeg utslitt...I år sakl vi feire julen sammen med mamma og søstra mi, xen hennes(det blir spennede for de er heller ikke bestevenner), og jenta deres.Men i år gleder jeg meg til jul. Slipper stress og rydding 24/7....

Men NOK om meg.. Jeg synst virkelig du skal gi balffen i å invitere svigermoren din, denne julen, har JEG bestemt at du skal kose deg og ha det fint....Neida, skal ikke spøke, men du forstår hva jeg mener sant? Feir julen slik du vil, ikke ta hensyn til det svigermonsteret du har, håper mannen din er enig i det.Så enten inviterer du svigerfar eller feirer alene sammen med mannen din og barna dine..

Ønsker deg lykke lykke til.

Skrevet

Jepp, ser du har et dilemma der. Det er ikke lett å sette seg inn i problemstillingen for en som (heldigvis) har sluppet slikt så langt. Tror jeg heller mot å si "ikke be henne", meeeeen jeg hadde kun tatt den beslutningen hvis jeg visste at hun hadde andre alternativer. Ikke så koselig å vite at noen sitter alene på julaften, det gjør meg trist.

Det er ikke noe moro hvis det blir dårlig stemning på julaften i hvert fall. Spesielt hvis ungene ikke savner henne :) Hjemme hos oss er vi i grunnen mest opptatt av at ingen skal være alene (hvis de ikke vil, da). Helt fra vi var små, har vi feiret jul i forskjellige hjem fra år til år, uten et fast antall gjester. Vi spiser ikke det samme hvert år og har alltid en stol ekstra hvis noen vil være med oss. Det setter jeg enormt pris på!! Vi har mange koselige tradisjoner altså, men tviholder ikke på dem, hvis det går an å si det sånn....

Håper det ordner seg :)

Skrevet

Nei da, ingen skal sitte alene....... Men når man sender dumme brev om at man helst vil være alene på den 24/12...... Vel...... som man reder, ligger man...????

Men vi får nå se..... Kanskje det bare blir oss og Nissen???

Vi har heller ingen faste tradisjoner som vi ikke klarer oss uten:-)

Men jeg synes jo det er litt rart at ingen av min Kjæres foreldre eller søsken har feiret julaften med oss i løpet av de 9 årene vi har vært sammen???

Men min famile er fin den altså, vi holder åpent for alle som måtte ønske å feire jul med oss....

Så får vi se da, hvordan jul det blir i år:-)))

Skrevet

Det er synd når det blir sånn. Men vi har faktisk heller ikke feiret jul med andre enn min familie siste årene. Ikke fordi vi ikke har ønsket det, men fordi det har vært spesielle forhold som har gjort det på den måten. En syk søster som var syk over flere år. Barn som ble alene da hun døde og mange følelser om å holde tradisjonene i hevd. Men vi har gjerne hatt besøk av svigers i for- eller etterkant da:-)

I år blir det her i huset. Orker ikke dra langt avgårde med tre barn. Og vi har invitert bror og mine foreldre, samt en venn av oss på julaften. 1.dag blir det fullt hus med alle mann alle og niese og nevøer og kjærester og de som vil. Det har vi alltid.

2. juledag er vi egentlig invitert til sambos familie halvannen time unna. Jeg har takket nei, da jeg har en avtale med broderen 2. juledag og det er også en tradisjon. Da er det ribberock og vi møter igjen alle gamle kjente.

Sambo synes det er helt greit og ingen av oss er så firkantede at vi absolutt MÅ være sammen hele julen,. hver dag. Vi feirer jo som kjent jul hele året her i huset;-)

Skrevet

Ikke så lett å bestemme, nei.

Vi har siden den første revungen ble født feiret jul hjemme med åpent hus. Etterhvert har jo frafallet blitt ganske stort, så nå er vi ikke så mange lenger.

I fjor hadde vi derfor invitert noen ekstra, nye julegjester -men det var igrunnen ikke særlig vellykket, og etter at de i år inviterte seg selv(skjønner jo det; komme til ferdig dekket opplegg og ikke lette på rompa whatsoever hele kvelden mens vi styra på, og etter at ungene var i seng kom alkoholen frem...) måtte vi se oss nødt til å si at det ikke passet pga at vi år har myye dårligere plass enn i fjor.

Litt dårlig samvittighet for det- men jeg stemmer for at julaften skal være en hyggelig dag for alle, men mest på barnas premisser, og såfremt svigermoren din ikke blir sittende mutt-putt alene - og hvis hun i tillegg har sendt brev om at hun ikke vil komme(.....?) så får hun vel heller være hjemme, da.

Har dere greid å lande på noen avgjørelse ennå?

Skrevet

Ja da blir det svigerfar med kone som kommer!!!! Jippi!!!

Nei da, sure svigermonster har sendt brev til alle barna sine om at vi ikke trenger å bry oss om henne på 24/12. Bitter er hun ikke.........så hun vil helst være alene fikk vi beskjed om:-/

Ikke for det, vi har jo invitert henne flere ganger, men da har det kommet opp noe som er viktigere sånn ca. 3 dager før julaften..... og så har hun reist til noen andre i steden for......

Men nok om det, svigerfar ville gjerne komme og det synes jeg er toppen. Da gjenstår det å se hvor mange vi faktisk blir:-))

For jeg har jo litt familie jeg også:-))

Skrevet

Så bra, da blir det en hyggelig jul skal du se!

Og når det gjelder svigermor, så har hun vel valgt dette heeelt selv, så her må ingen ha dårlig samvittighet!

Kos dere med de som kommer, dere!

Her er det litt usikkert i år om faren min kommer - den nye samboeren hans synes de skal begynne å feire jul sammen, annethvert år hos hans/hennes barn... Jeg syns faren min skal komme til oss hvert år jeg - ungene her er ikke akkurat overlesset med besteforeldre, så de vil gjerne at han kommer. Skal legge inn litt utilbørlig, moralsk press her tenker jeg.... c",)

Skrevet

Godt det ordnet seg!

Enig i at det ikke er noe hyggelig å tenke på at folk skal sitte alene, men hvis det er det de ønsker mest av alt så er det jo ikke noe poeng å endre på det.

Har selv en hel svigerfamilie som ikke feirer jul, så her i gården er det veldig enkelt. Vi feirer jul hjemme med min familie på besøk annen hver jul og så drar vi på hytta mutters alene med kjernefamilien annenhver jul (de julene vi ikke har eldstejenta hjemme - da er det liksom som om jeg ikke har så lyst til å ha den tradisjonelle julen selv heller...)

God jul ;-)

Skrevet

Ja. Godt det ordnet seg....Ikke lett når ikke de voksne kan være sammen. Det er fælt at en del mennesker er så bittre så de blir monstre....Da er det som regel ikke så gøy for barna heller, så da er det nok best hun ikke er sammen med dem. Julen er jo tross alt barnas dag.......

Samtidig så synes jeg lit synd på henne... (Ikke det at hun ikke skal komme altså)... Men tenk at livet kan gjøre et menneske så bitter.. så de blir monstre... Ja huff...

Her i gården så blir det julefeiring her... I år så kommer min søster og mine foreldre.De kommer som regel de år som de store barna feierer julen her. De som vill får komme hit vi reiser ikke bort på julaften,da det bare blir stress.

Jeg har som regel ikke fri så mange dager, som jo er en helsearbeideres lott.

Både mine og gubbens foreldre har jo et stykke reisevei. Heldivis så er mine foreldre, på tross av at fattern fyller 80 i februar friske og raske.

Det betyr dessverre at mine svigerforeldre ikke kommer. De er syke og gamle og til dels lit for gla i alkohol. På tross av alt det... så er de nydelige mennesker. Svigermor har ikke rørt alkohol siden 1 oktober og er kjempestolt av det. Det merkelige er at det ikke merkes så mye på dem at de drikker når vi er der... det blir liksom gjort i det skjule. Det koselige er at min 12 åring (hun er ikke slekt med dem en gang:-) elsker å være i Danmark hos dem og resten av den fine familien der... Fordi det er så mye omsorg og kjærlighet og ikke minst openhet... som vi setter stor pris på.. De gamle får mye omsorg og kjærlighet av sine nærmeste rundt dem, så vi vet at de har det bra, på tross av at de ikke kan komme hit på julaftner og andre store høytider... som bryllupet vårt.

Ja.. livet er ikke alltid enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...