Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Satt å snakket med min søster over msn (lillesøster er førstegangsgravid) Hun lurer på hva jeg driver med og jeg sier at jeg er hjemme med syke barn, de begynnte i barnehagen i august og syns de er syke hele tiden da skriver hun : Herregud er de syke nå igjen!!?? Ja sånn går det når man ikke gidder å amme lenge nok! Først så begynnte jeg å le fordi jeg trodde bare at hun tullet med meg. Med min første så sleit jeg velig med ammingen, helsesøstren ville at jeg skulle gå over på mme fordi ammingen stresset både meg og den lille og han fikk ikke i seg nok næring. Har slitt med dårlig samvittighet med dette lenge etterpå pga han har slitt mye med magen sin og vært mye dårlig og jeg lurer på om det har med mme å gjøre. Nr 2 ammet jeg til hun var 1 år og da beit hun hull på begge brystvortene og jeg måtte ha en liten amme pause og da jeg startet opp igjen så var hun ikke interresert i puppen noe mer. Sa klart i fra til min søster at jeg syns det var veldig frekkt å sårende at hun sa det til meg, da ble hun sur og sa at jeg er så jævla overfølsom og at jeg liker å trigge opp ting. I min familie skal alle være så jævla harde og helst ikke vise følelser mens jeg derimot sier ifra når jeg blir såret og kan felle noen tårer. Hvordan hadde dere reagert på en sånn kommentar egentlig?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Hvordan jeg hadde reagert? Blitt forbanna rett og slett. Amme i 1 år er jo KJEMPEBRA!!!!! Og med nr 1 fikk dere ikke til amminga. Så da trenger hun ikke komme å tru hun er så mye bedre. Nå forstod jeg det som hun er gravid for 1.gang..er ikke noe sikekrt hun får til amminga heller, eller får til å amme lenge. Vet aldri med disse små. Noen nekter jo puppen etter noen mnd. Sånn er det bare, andre får ikke helt til teknikken med å få pupp. Og mme erstatning er et godt alternativ til de som strever. Og dessuten så er det helt vanlig at 1. året i banrehage så er de mye syke. Sånn det er.. Så den søstra di kan bare jekke seg ned litt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 ja, jeg synes det var en dum og unødvendig kommentar. fe fleste barn har perioder de er mye syke når de og søsken begynner i barnehage. Sånn var dte med mine langtidsammede barn også. Og du har jo gjort en flott innsats på ammefornten og har overhodet ikke noe å skamme deg over i så måte. Lett for henne å være kjepphøy som ikke har fått barn selv enda engang.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Du får "unnskylde" henne med at hun har ikke peiling. Du har vært flink, kjempeflink:D Du skal ikke ha dårig samvittighet pga amminga, du har gjort ditt beste og det som var best for babyen og deg selv, og derfor er du den beste mammaen til barna dine:) Klem
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Godt å høre at det ikke er jeg som er overfølsom her som jeg visst alltid er... Har fått det stemplet helt siden jeg var en liten jente, at jeg overdriver og er overfølsom og det har liksom forfulgt meg hele livet og kan på en måte ikke si hvordan jeg føler det hos min familie for da er jeg bare den overfølsomme og får beskjed om å skjerpe meg.... HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Tusen takk Anonym 11:39 så søt du er HI
Gjest Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Det hadde jeg også reagert på! Du har jo vært kjempeflink å amme. Tror uansett det har mer med barnehagen, og det å bli utsatt for nye bakterier å gjøre. Har to søstre, med et barn hver. Begge fullammet i mer enn 6 mnd, og ammet til henholdsvis 2 og 2,5 år. De ungene er konstant syke. Synes dette med amming går over alle støvleskaft. min lege sa at det var de tre-fire første mnd som var viktigst, resten hadde ikke så mye å si.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Hun legger jo opp til å måtte være perfekt selv. Det kan gi ris til egen bak;) Tenk om hun vil slite med ammingen? Hun KAN jo ikke gi opp, hun. Og tenk om hun ammer til ungen er to, og LIKEVEL får et barn som er mye sykt ved bhg-start. Hva skal hun si da? Sånn er det ofte med søsken som enda ikke har møtt på slike problemer, og som ikke har barn. Har to "ekskremsel" på det her, jeg også Blir jo lei av å høre det, men så lenge de ikke har gått i mine sko, så vet jeg at de ikke vet hvor skoen trykker. Det kommer nok til dem også
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Søsteren din kommer nok ned på jorden... Før noen får barn er de overbevist om hvordan det skal gjøres og hvor lett det er. De fleste kommer ned på jorda.... Da får du være en god storesøster og hjelpe henne. For de dårlige dagene kommer.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Hehe, jeg ville gitt f... i hva hun måtte mene, og bare vente til hun får barnet sitt, så kan hun se hvor 'enkelt' alt er:)
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 1. Gi faen i hva andre synes. 2. Spør deg selv hvorfor du ikke stoler på dine egne reaksjoner og må ha bekreftelse på at det er ok at du reagerer som du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå