Gå til innhold

Hvor ofte ammer deree på natten (barn ca 1 mnd)?


Madamina

Anbefalte innlegg

Fødte 5/10. Ammer kl 23, 02:30,05:30 og før vi står opp kl 8:00. Gleder meg til det blir 23, 03:30 og 07 en gang. Han virker ikke så sulten om natta, spiser bare en pupp og er ikke krubbings om morgenen heller. Men får ikke til å strekke måltidene heller for han sutrer (skifter bleie, gir kos og passer at han raper).

 

Ammer hver 2-3 time på dagen og han legger på seg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi er nå to uker gammel, og jeg ammer like ofte som du hvis hun sover det meste av natta. Hvis hun er mye våken, blir hun sulten oftere... Håper også det blir mindre etterhvert. Hadde en tung natt i natt, hvor hun var våken stort sett fra i fire-tia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 7/10. Jeg ammer før jeg legger meg mellom 23 og 24 - 03.30 og så om morgenen ca 07.00. Har vært heldig, har et par netter hvor hun har økedøgn og ammes oftere. Men jeg ser også fram til mer rutiner på ammingen, både dag og natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nydelige Christina&Nathalie

Ammer rundt 22-23 tia før vi legger oss. Ammer igjen kl 03.00 og 06.00 så sover vi til 09.00 ca..ganske fornøyd med det jeg:)

Hun er 3 uker og 2 dager (født 17okt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver elendige annen time! Utrolig slitsomt. Har gått opptil 4 timer og 20 min, men da lå hun mage mot bryst på pappaen sin. Ellers hender det et par netter i uken det går 3 timer en gang, men resten av natten er det annenhver time. Håper inderlig det går seg til, hun er fem og en halv uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min Lillegutt spiser mer om natta enn om dagen.. rart?? men så sover han godt uansett, så jeg synes ikke det gjør noe nå. Han er født 17.10. Om natta ligger han ved brystet omtrent en halv time, til det kjennes tomt, men om dagen er det bare "småsuper" på 5-10 minutter om gangen.. Han spiser ca. 20.00, 24.00, 3.00 og 6.00, sover godt mellom måltidene. Så så lenge jeg legger meg tidlig, er jeg kjempefornøyd med rutinen hans! Etter min erfaring er det ikke så lett å gjøre noe med så små barns rytme, tror egentlig ikke man skal det heller, bare dekke alle behova de har så snart de viser seg! Etterhvert som barna blir større kan man jo sammen flytte litt på noen klokkeslett.. :-) Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte også 05/10 men en jente.. Og hun sover godt om natten. Ammer ca kl 23 og da sover hun frem til kl 0630. Noen dager lengre.. Ammer ganske ofte på dagtid. Iallefall hver tredje time.. Om kvelden ( frakl17 til 23) ligger hun på puppen nesten hele tiden og er masse våken. Men er alltid blid og fornøyd.. Gråter bare når hun er overtrøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte 1/10, og hun spiser 1-2 ganger om natten. Vanligvis 1-2 tiden og 4-5 tiden. Spiser oftere om kvelden, så hun får et lite lager før natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...