Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Har en mann som jobber veldig mye, kommer hjem seng og skrur på pc´n igjen etter at barna har lagt seg. Hvor mye skal man forvente at han også bidrar på hjemmefronten med klesvask, husvask, opp med barna i helgene etc? Kjenner jeg blir irritert av at jeg gjør "alt" hjemme, men syns det er vanskelig å kreve at han skal begynne å vaske når han er så sliten etter kjempe lange dager på jobb. Hvordan løser dere andre dette?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Vi har skaffet oss vaskehjelp. Da slipper vi kranglingen om hvem som har jobbet hardest og lengst osv. Klesvasken tar jeg meg av og han bretter sammen tøyet. Ellers prøver vi å dele så godt som mulig på middagslaging og generell rydding. Vi prøver å bli bedre :-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Jobber du? Er du hjemmeværende synes jeg i grunn det er rett og rimelig at du tar deg av "alt" hjemme. Er det du som skifter dekk på bilen, klipper plenen og måker snø også? (Bare spør) Men at dere kan stå opp en morgen hver med barna når det er helg, det er bare rett og rimelig.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg har det som Hi. Jeg jobber 100%, mens han jobber vel kanskje 150%. Da ender det med at jeg gjør alt husarbeid. Rettferdig eller ikke rettferdig. Vet ikke jeg. Sånn er det blitt hos oss. Har heller ikke hjerte til å mase på en utslitt mann. + Han tjener mye mer enn meg og pengene er gode å ha.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Hvis man er flink og tar ting etterhvert, så blir det ikke uoverkommelig og det går fort:) Ta gjerne ungene med på det, lær de å like å ha orden rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Kanskje en del menn synes det er mer travelt hjemme enn på jobb, og derfor holder seg lengst mulig på jobben ...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Dette har vi løst ved at mannen bruker noen av de pengene han tjener på å betale en vaskehjelp. Det er virkelig verdt hver femtiøring! Slevfølgelig faller det meste på meg av rydding, handling, klesvask osv, men i helgene tar han sin del og vel så det. Siden han ser ungene minst i ukedagene kan han finne på å stå opp med de både lørdag og søndag han, og det selv om de står opp senest klokka sju, somregel før Det er også somregel han som lager middag, rydder av bordet osv i helgene. Han synes jo det er koselig å bidra hjemme han også. Kan ikke si jeg har noe å klage på...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 HI her Jepp jeg klipper plenen og måker snø også, og er masse alene med barna fordi han reiser mye i jobben, og når han er hjemme er det mye jobb da også. Jeg syns vel egentlig at han kan trå til litt når han er hjemme i og med at han er så mye borte. Jeg er hjemme, men det er jo en jobb det også (3 barn, 1 på skole, 1 hjemme og 1 i bh). I helgene er han så trøtt om morgenen at han ikke orker å stå opp hvis jeg ikke rister liv i han, og da er vitsen borte fordi da er jo jeg våken alliekevel. Høres jo ut som en slappedask, men han er veldig grei, bare sliten. Har vaskedame, så det er egentlig ikke vaskingen jeg irriterer meg mest over, mer alt det andre daglige som ikke er like lett å sette bort. Føler meg litt som en hushjelp som ikke blir satt pris på. Det var forsåvidt samme greia da jeg jobbet, jeg som tok alt som hadde med hus etc å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå