Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks og pappaen til mitt eldste barn betaler 1500 kroner i barnebidrag i mnd. Han har stor inntekt og jobber mye svart. Vi var sammen i 8 år. Så ble han sammen med ei ny dame, de fikk ett barn og dette blei slutt. Har nå funnet ut at han har dette barnet mer enn mitt, betaler henne 2000 i mnd. og hjelper henne med innkjøp av klær, sykler og diverse.Hun ha også større inntekt enn meg. Hvordan skal jeg gå frem for å få dette likt? Hvem bør jeg ta kontakt med? Mitt barn er 8 år, deres er 2. Vil si mitt er litt dyrere i drift med alt denne skal være med på.

Eller bør jeg det bare ligge, og blåse i det? Hva ville dere gjordt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at hun andre får mer penger enn du da?

Ta det opp med NAV?

Skrevet

Hvis dere har en pårivat avtale bør du vel ta det opp med ham.

Om dere har en "offentlig" avtale kan du be om ny fastsettelse av bidraget på grunnlag av dagens økonomiske situasjon, men den svarte inntekten får du nok ikke noe av da, med mindre du anmelder ham.

Skrevet

Jeg og eksen er på god talefot. Så hun fortalte meg det selv.

Hi

Skrevet

Sjekk kalkulatoren på nav.no hva du har krav på. Den tar jo utgangspunkt i din og hans inntekt og samvær. Men, dersom han har samvær tviler jeg på at du har "krav" på mer.

Det at han velger å betale mer til henne vil jo ikke nav kunne gjøre noe med uansett. De vil bare fastsette det bidraget du har krav på basert på dagens økonomi.

De svarte pengene vil du nok ikke se noe til.. Som sagt må du anmelde han.

Det eneste du kan gjøre er å snakke med han og si at du føler det urettferdig overfor deres felles barn..

Men, du kan jo ikke være sikker på at hun tyner deg litt og, kanskje hun ikke får så mye..?

Skrevet

Han og hun er skikkelig uvenner for tiden, så jeg trodde hun sa det til meg for at han skulle få en smell jeg. Men nå skal jeg sjekke kalkulatoren på NAV. Takk for tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...