Gå til innhold

Julegaveønsker


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Vi har begynt å tenke på hva vi skal kjøpe til/ønske til jul til disse små (og store forsåvidt) og jeg tenkte at hvis dere andre hadde noen gode ideer så hadde det vært fint om dere delte dem med oss :)

 

Her er våres ønsker:

Til J:

Ullklær (vi elsker ull!)

Vinterjakke

Stort lammeskinn

Duplo

Realistiske leker: et fly, en buss, en traktor, en bil og dyr.

Little people leker

Brio togbane med tog

Putteboks (der lokket er på undersiden)

Uteleker

Trehjulssykkel

Gulvteppe til barn med artig mønster eller lignende

Stuestol til J (har noen av dere dette til de små og i så fall hvor har dere kjøpt det?)

CD med barnesanger, f.eks Knutsen og Ludvigsen

Bøker med luker eller utbrett, for eksempel Krokodille Knut

 

På den felles ønskelista våres har vi:

Speilreflekskamera, Canon EOS450D eller lignende (dyrt, så jeg tror ikke vi får dette :))

Cappelens naturhåndbøker (ertig å ha når de små spør hva alt mulig er)

Platina servise fra Porsgrunn porselen (vi sparer)

Kasserolle

 

Nå er det bare for dere andre å poste deres ønskeliste og tips til ting spm er populære, så jeg kan få litt flere ideer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

 

Hvordan er livet som tobarnsmamma? :-)

 

Har ikke tenkt så veldig mye på julegaver enda, men satt sammen med Camilla i går og tittet i leketøyskatalogen....der så hun bl.a en fin gyngehest som hun bare måtte koooose i bladet hehe....kan hende det ramler en sånn under treet i år ja :-)

 

Ellers så er følgende på lista til Camilla:

Duplo

Ullundertøy

Little People

CD`er for barn i hennes alder

Dukke

Lekekjøkken

 

Noe særlig videre enn det har vi kkke kommet enda :-)

Skrevet

Hei igjen!

 

Livet som tobarnsmamma er foreløbig ikke så veldig annerledes enn som ettbarnsmamma, det bare inkluderer mindre søvn og flere bleieskift :).

 

T er fremdeles en rolig kar som sover mye, men kan si fra hvis han blir sulten. Dessuten skiter han litt vel mye etter min mening :). Etter så godt som hver amming (og det er ca hver tredje time), så det blir mye bleieskift. J synes det er litt spennende med lillebror og må bort og se og klappe litt på han, samt gi han nattaklem. Dessuten har han smokk (med sebra på), noe som også er spennende (da J aldri ville ha smokk som baby). J er jo i barnehagen på dagen og da har T og jeg rolige dager. Hadde jeg bare hatt han hadde det vært et slaraffenliv :). Morgenene er litt mer pes når jeg har begge to ungene og skal få dem ut og J i barnehagen.

 

Alt i alt går dette bedre enn forventet, så det er bare å sette i gang med nummer to, jenter!

Skrevet

Dette var en lur tråd! Har så vidt begynt å tenke på hva som kan være "lurt" å ønske seg til jul. Fikk en fin katalog fra Brio forrige dagen også.

 

Vi har tenkt på følgende:

 

- Dukkehus

- Dukkevogn (har en hos bestemor som er så poppis)

- Kasseapparat (hun digger å tykke og organisere alle delene)

- Togbane m/figurer

- Akebrett

- Bøker

- CD'er

- Tegnesaker (dette kan vi tydeligvis aldri få nok av!!)

 

Vi kommer sikker på flere ting også. Tror denne julen blir skikkelig morsom. Gleder meg til trepynting og pepperkakebaking allerede!

 

 

Skrevet

Koselig å høre om livet som tobarnsmor også. Høres jo overkommelig ut so far! Bra han er grei og spiser masse.

 

Blir koselig å se han live etterhvert!

Skrevet

Hei.

'

Ja dette er en bra tråd.

 

Her i gården ønsker vi oss:

- bøker

- cd'er

- komfyr

- lekekjøkken

- trille til new baby born dukka + andre ting som er i serien

- sengesett til dukkevogn som bestemor skal sy

- trehjulssykkel (har mormor kjøpt alt)

- koppesett til dukkestua

- akebrett

-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...