Gå til innhold

April: Når begynner dere å bake til jul?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Jeg har så liten erfaring i julebakst at det er pinlig. I år skal julen feires i nyhuset vårt, så nå har jeg tenkt å lage litt mer jul her hjemme.

Hvor lenge i forveien kan julebakst lages og holde seg god?

Hva med f. eks kokosmakroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke og er egentlig skeptisk til å begynne for tidlig. Men som ei inne på skravle sa (eller var det i et blad?) - i selve juleuka er det jo så mye som skal fordøyes likevel, at kakene er mest kos på forhånd. Jeg lager ikke så mye og pleier å begynne bakinga midt i desember. Lager da pepeprkaker (eller; bestemor lager det med M), marsipan, peppermyntekuler og risboller. Får en liten boks med kromkaker fra mamma. Holder seg helt til jeg glemmer dem i skapet i alle fall ;o) Eller forresten, marsipanen har jeg opplevd at får "pels", så den er nok lur å spare til litt nærmere jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å lage så mye jeg heller. Har som du planer om litt julegodteri med Lille. Også pepperkaker selfølgelig - også hus! Ellers blir det bare de jeg selv synes er gode. Delfiakake og kokosmakroner også hadde jeg tenkt å prøve med på smulterineg i år. Andre tørre fæle julakaker kommer jeg aldri til å lage... Mormor spurte om jeg villa ha kromkakebakegreiene hennes. Ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner en drøy uke uti desember som regel... Dersom du legger et bakepapir mellom lokket og selve boksen (slik at det stikker utenfor rundt hele) så holder kakene seg tørre og sprø ganske så lenge... tror vi fortærte de siste kromkakene i slutten av januar i år, he, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...