Angie77 Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Vi sover omtrent ikke om nettene og går derfor rundt i svime hele dagen. De siste ukene har jeg omtrent ikke vært ute med vogna fordi jeg er så sliten. Jeg får ikke energi av å være ute og trille lenger, jeg blir bare mer sliten av det. Dette medfører at datteren vår får mindre frisk luft. (Vi har ikke muligheter for å sette vognen fra oss ute). På helsestasjonen sier de at det er mye frisk luft i et åpent vindu, men jeg er ærlig talt litt usikker. Har noen av dere vært borti det samme? Får det konsekvenser for feks apetitt? Eller kan det ha andre konsekvenser som vår hs ikke er klar over? Jeg har så utrolig dårlig samvittighet..
Ruttetutt ヅ Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Om dere setter viduet på vidt gap, så blir det frisk luft. Har dere noen som kan komme og trille barnet en liten tur av og til? Forøvrig så tror jeg ikke det er noen krise om babyen i en periode må være innendørs. Håper det går seg til med nattesøvn. *Klem*
Shabby Cheap Chic Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Da jeg var baby nekta jeg å sove i vign ute så jeg lå i senga inne med vidt åpent vindu... Får masse frisk luft av ett åpent vindu. og alt er vel bedre enn ikke noe??
Angie77 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2008 Vi har dessverre ingen som kan hjelpe oss med trilling så jeg får bare legge henne med åpent vindu på dagtid. Syns hun har begynt å spise mindre og mindre og er redd dette har sammenheng med at vi er så lite ute. Hun er født 3 mnd prematurt så dette med mat er ganske viktig. Off.. får ikke akkurat mer energi av å gå med dårlig samvittighet i tillegg.
Ruttetutt ヅ Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg kan ikke helt se sammenhengen med at dere ikke er så mye ute med henne. Det kan være andre årsaker. Jeg synes du skal snakke med legen om dette, både for å roe deg selv ned, og for å utelukke at det ikke er noe galt.
Angie77 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2008 Mulig jeg tenker helt feil, men ettersom jeg får mer apetitt av å være ute i frisk luft så tenker jeg at det kanskje er det samme med babyer... Jeg misunner sånn de superaktive mammaene som har masse overskudd til å ta med barna ut i skog og mark. Det er vel kanskje helst det at forventningene mine til hvordan permisjonstiden SKULLE bli ble så radikalt annerledes i realiteten. Og det hjelper lite når venner og familie hele tiden spør om vi har vært på tur i det siste og forteller hvor viktig det er med frisk luft. Akkurat HVA som er så viktig er det ingen som sier, men jævla viktig er det lell. Men etter seks mnd med trilling i halvørska har jeg nå kastet inn håndkleet. Jeg blir bare utslitt.
Shabby Cheap Chic Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Oi.. Har du ingen som kan hjelpe deg litt for å avlaste heller?
Raych Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Bedre søvn, bedre apetitt... Ja, det har nok noen konsekvenser ja. Hvis dere sliter med søvn om natta, så kan det jo være at søvnen bedrer seg etter en runde med frisk luft. Ha opp vinduet på dagtid og legg snuppa inn der med ekstra klær og tepper. Blir som å ligge i vogna ute det:)
Angie77 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2008 Til deg som sier vi kan bruke trillehjelp: mannen min reiser en del med jobben og har for tiden et langtidsoppdrag i en annen by enn den vi bor i. Ettersom jeg har permisjon og jobben stiller med leilighet så er jeg og vesla med på lasset. Har dessverre ikke noe særlig nettverk her og iallefall ingen jeg kan be om trillehjelp. Trøbbel: Hun er 7 mnd korrigert (dvs 10 mnd fra fødselsdato). Raych: Det er den sammenhengen jeg også har mistanke om. Jeg får gjøre det på den måten du skisserer frem til jeg får energien tilbake. Setter opp vinduet 10-15 min før hun skal legge seg, kle godt på henne og la henne sove med vinduet åpent. Himmel og hav hvor trøtt og sliten det går an å bli *sukk*.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå