Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Klarer ikke helt å bestemme oss. Vi skal bygge hus, et veldig stort ett og holder på med tegninger og sånt. Vi har spisebrod og sånt nå, men bruker det omtrent aldri når det bare er oss. Derimot bruker vi det i alle besøk og sånt og etterhvert planlegger vi å feire jul hjemme og invitere familie til oss. Da blir vi fort 20-25 personer med oss og nærmeste familie. Mange med andre ord... Så vi lurte litt på å bruke litt plass på spisestue slik at de gangene i året vi har familiebesøk så har vi plas til å sette opp bord i hesteskoform på spisestuen og får dermed plass til alle på ett rom. Nå må vi bruke to rom for å få plass til alle. Det kjipe er at det vil stjele en hel bod vi kunne trengt. Veier for og i mot her. Hva ville dere prioritert? Et stort rom med plass til alle de 6-7 gangene i året det trengs bl.a julaften, eller en ekstra bod?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Jeg ville gått for boden, og heller sittet trangt de få gangene alle var samlet.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Hestesko var nå litt voldsomt da...? Hadde satset på ei dugelig stor spisestue men ville ikke ofret for mye av bodplassen:) Men kos dere med planlegginga og tenk gjennom alt:) Gleder meg til vi forhåpentligvis kan bygge. Men blir ikke i samme dimensjon som dere tydeligvis tenker på, hehe
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Vi satset heller på stort kjøkken og droppet hele spisestuen. Det er vi kjempegalde for. Bodplass er også kjekt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 jeg vill egått for en åpen løsning mellom kjøkken og speisestue hvor spisestuen brukes både som bruksbord og som bord når dere får gjester. Savner selv en stor spisestue, vi har bare plass til 8 stk, og skulle gjerne hatt det dobbelte. Men til 25 hørtes litt voldsomt ut...?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Ville brukt noe til bod, droppet hesteskoen og heller satset på et langt og bredt bord med plass til mange. Dere er vel ikke 20-25 hver gang dere har familie på besøk? Elsker langbord med gjester rundt, og vi har verken digert kjøkken eller digert hus. Men vi har vært opptil 18 mennesker rundt bordet for det:-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Vi har et skovby bord som tar 20 stk det går på langs gjennom hele stuen når det er satt inn alle klaffene. Det er kjekt å samle så mange mennesker rundt samme bord. Jeg ville gått for spisestuen, men det er ikke sikkert dere trenger å ofre boden for det. Se om det ikke finnes andre løsninger. Slik vårt bord står til vanlig så går det 8 personer rundt bordet. Skal vi ha flere klaffer i så må vi flytte det lengre ut på gulvet. Men det er ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Jeg ville lagt spisestua rett ved siden av enten kjøkken eller stue og hatt mulighet for å åpne hele veggen imellom (skyvedør) så du kan ha et stort langbord ved behov - det blir utrolig flott!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 HI her Takker for de tilbakemeldingene som er seriøse. Vi har alt tenkt på stort kjøkken, men det vil ikke være så stor plass der til gjester likevel og dessuten vil jeg helst ikke ha folk på kjøkkenet hele tiden. Er sikkert litt sær her. Spisestuen vil være vegg i vegg med kjøkkenet og løsningen halvåpen, men ikke stor nok til å kunne ha bordet mellom rommene. Og ja, til dere som lurer, vi er faktisk så mange når det kun er nærmeste familie. Vi selv er 5 stykk, så har vi 4 stykk foreldre tilsammen, 4 stykk besteforeldre, jeg har et søsken, han har 2 som begge er gift og har to barn hver og vips... 22 stykk. Da er det faktisk bare alle nærmeste familie. Vi er familiekjære av oss og liker å samles og derfor tenker jeg at god plass er bra, men føler det vil bli litt overdrevent jeg også med hestesko, hehe... Uansett hvordan vi vrir og vender på det får vi ikke rommet til å bli stort mer enn 4-4,5 meter i lengden, men vi kan få det til å være 4,5 x 4 m og da blir det jo et ganske stort rom selv om det ikke vil være plass til et langt langbord.
... <3 ... Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Spør du virkelig om dette på babysider? Herregud, du må vel vite selv hva du har brukt for jente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå