halloen Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Er i uke 38 og hodet er fortsatt ikke festet. Hvis vannet skulle gå skal jeg legge eg ned da og ringe ambulanse eller?
Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Om vannet ditt går skal du legge deg rett ned. Ringe føden, så ringer de ambulanse for deg:) Dette er tilfelle hos meg også. Litt skummelt. Så jeg håper at vannet ikke går før hodet er festet.
2SønnerSmå Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Det er bra det ikke bare er meg som legger seg ned om vannet går når hodet ikke er festet!! Jeg spurte om dette på Skravle for noen uker siden,og da fikk jeg bare til svar at jeg var gått ut på dato og at man ikke gjorde sånt lenger???
Herkules Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg kommer til å ringe føden og høre, men jeg har snakket med 8 forskjellige jm og 3 leger om det og de sier alle at jeg kun skal legge meg ned om babyen ligger i annet leie enn hodeleie altså kun om rumpa er ned eller babye ligger på skrå Så ja det virker som det har gått ut på dato
Elise18.11.08 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Dette er faktisk noe man skulle gjøre mer før enn nå! Det sa ihvertfall jordmoren min her om dagen. Det hender at man må det, men da er det fordi hodet ikke ligger rett ned. Så da får man beskjed av jordmor/lege hvis man skal gjøre det!!
Skorpion i magen;)*Fødeklar* Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Slik jeg har fått det forklart skal man legge seg ned om barnet ligger i seteleie...å kunn det. Dette er pga at morkaken med navlestrengen ikke skal kunne gli ut med fostervannet, forbi barnet altså...evnt rundt halsen på barnet. Men om hode ligger ned, selv med litt bevegelighet er det ingen fare =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå