dolly29 Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Min mann skal være hjemme fra des. og 3mnd. mens jeg skal jobbe. Men hva gjør jeg med amming? Vet at jeg får 2 timer fri for å amme, men babyen her i huset spiser ikke så mye mat (hun er 7mnd, så han skal være hjemme med henne fra 8mnd), og etter at vi begynte å øke måltidene, så ammer jeg oftere. Har ikke så veldig mye melk, og tror det er derfor. Vet ikke om jeg får pumpet meg såpass at det blir et måltid. (hun vil ikke ha mme) pleier det å ordne seg av seg selv når faren overtar. (tenker på ammingen)? hun spiser bittelitt grøt til frokost, og litt skive til lunsj og godt med middag, og litt grøt og skive til kvelds. (ja ser jo selv at det er mange måltider, men nå er det helst sånn at hun spiser litt for selvskapet.Ikke mange skjeene med grøt. (rundt 2-3)
Erisa* Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Heisann! Siden hun var 7-8 mnd har jeg bare ammet på morgenen før jeg gikk, og så etter at hun har spist middag i firetiden, og så på kvelden og natta. Jeg har bra med melk på disse tidspunktene, men trenger ikke å ta fri for å amme på dagen, det ordner seg selv. Så hun spiser grøt og middagsglass når jeg er på skolen, drikker vann, null MME. Hvis du tar en gradvis nedtrapping på dagtid før du begynner å jobbe igjen med ammingen, så blir det en mykere overgang, og du slipper å ha så mye spreng. I en overgangsfase kom hun opp til meg til lunch og fikk litt pupp da, slik gjorde vi det de to første ukene ca. Hvis du syns hun spiser for lite grøt, så bedres det kanskje når ikke puppen er tilgjengelig - slik er det i alle fall her:) lykke til!
dolly29 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Det var det jeg tenkte, men litt greit å få høre hva andre har gjort. Jeg gruer meg fælt, og det er ikke fordi jeg er redd snuppa ikke får det godt, for hun er farens gullstein og han forguder henne. Men det for min del, er ikke vant med å være borte fra henne:( Men jeg får fri med lønn 2 timer og har bare 20min å kjøre en vei, så jeg kommer til å benytte meg av ammefri. Men hva er lurest, begynne og slutte en time senere, og gå før, eller to timer fri midt på dagen? tenker på hvordan babyen reagerer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå