klg,2 boys now:) Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 mye vondt etterpå?noen andre kroppslige forandringer?
Krusemynthe Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Ja. I sommer. Nei, det var ikke mye vondt etterpå. Dette var mitt tredje KS og jeg var opppe å gikk ganske mye allerede første kvelden. Men det var vondt litt andre steder enn ved de to første; opp gjennom sidene på magen, liksom. Merket det bare på nettene, og da jeg sa fra om det sa jm at det mest sannsynlig var steriliseringen - og så fikk jeg litt ekstra smertestillende de to første nettene.
Krusemynthe Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Gikk litt fort det der.. Noen kroppslig forandring har jeg ikke opplevd så langt. Har hatt en menstruasjon etterpå - helt som det pleier, men kanskje litt mindre vondt?
klg,2 boys now:) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2008 ok merket noe i ettertid?har du fått tilbake mens?hørte den kunne være anderledes..hva gjorde de foresten med fostervannet?hadde haste ks sist så da tok de vannet på vanlig vis.glemte å spørre om detaljer var bare så glad jeg gikk ks..
klg,2 boys now:) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 å håper virkelig det blir mindre smerter.sliter en del med mens smerter til vanlig.
Krusemynthe Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Man ligger jo på ryggen, men veldig skjevt/på skrå, og det er en slags oppsamlingsplate under operasjonsbenken, så vannet kommer når de åpner, men det merker du ikke. Jeg har i hvertfall ikke merket noe på de to Ks'ene jeg har vært våken på... Hørte ikke noe suging eller noe splash, heller.. Du kan spørre om å få en teknisk forberedelsesamtale hvis du skal ha et planlagt ks. De gjør nok gjerne det, for det er så mye bedre for alle, hvis mor ikke er redd/bekymret.
klg,2 boys now:) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2008 skal inn på samtale dagen før så regner med jeg får høre om det da.men er litt nyskjerrig:)måtte du ha narkose når de skulle sterilisere?
Krusemynthe Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Neida. Det gjør det så kjapt og greit når de først har deg åpen Og de spurte meg en siste gang rett før de klippet (hvis det er det de gjør) om jeg var sikker - så hadde jeg sagt "nei" da hadde det ikke blitt noe. Dette var svært viktig for meg, for jeg ønsket meg så inderlig dette barnet, og jeg hadde sagt at hvis det var NOE som tydet på at hun ikke var 100% frisk så ville jeg ikke steriliseres. Sikkert tåpelig, men noe som henger igjen fra nr. 1 som hadde full hjertestans før de fikk ham ut. (han er helt fin nå, altså!)
klg,2 boys now:) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2008 ok takk for svar:)vil gjerne være våken under operasjonen.vil gjerne bli sterilisert,hadde komprimi med gubben for å få dette barnet å har hatt ett ganske slitsomt svangerskap så er veldig glad dette er siste gangen.håper og tror at alt skal være bra med ungen.hun overlegen jeg var på samtale med var veldig bestemt på at enn bør aldri ha 3 ks.hun sa de brant over egglederne.hun var utelandsk så hun sa bare fort gjort brenn brenn ferdig..hehe..
Krusemynthe Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Etter tre KS skal man tenke seg godt om og kanskje også vurdes nøye for å gå på nummer fire. Men de har faktisk sluppet litt opp på dette også..... Og en jordmor jeg brukte med nr to hadde selv fire ks. HVor gammel er du? Jeg er trettifem, og tilsammen har gubben og jeg nå 5 barn, så det var ikke et vanskelig valg for meg/oss. Meeeen... jeg var veldig ferdig med barn etter nummer 2 også, og hadde nok takket ja til sterilisering allerede da, hvis noen hadde spurt. Men livet tar uante svinger innimellom, og jeg er nå veldig veldig glad for at jeg ikke steriliserte meg "for tidlig". Sier ikke at jeg tror du skal bli skilt/enke eller noe slikt. Men tenk veldig nøye gjennom dette! ..og lykke til med ks, og barsekltid når den tid kommer!
klg,2 boys now:) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2008 er snart 30år så er ikke noe ung rev:)har alltid sagt at jeg skal ha 1 barn men gubben ønsket at sjefen skulle få søsken.å må si meg enig i det.så derfor går vi for nr 2.vi er begge fra store familier å har lovet oss selv at vi ikke vil ha det sånn som vi selv voks opp.så for oss er det helt perfekt med 2 stk.å jeg tror ikke kroppen min hadde tålt flere svangerskap. takk takk,takk for god hjelp og gode svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå