Gjest Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Sønnen min er 2,5 år. For halvannen mnd. fikk han en kraftig halsbetennelse med begynnende ørebetennelse. Han fikk først en type Penicillin, men fikk allergisk reaksjon, så fikk han en ny med samme resultat. Fikk så enda en ny kur, som han tålte. Men, jeg synes ikke at han ble sånn 100 % i formen. Han har siden han ble syk hostet hele natta, kun når han sover (også når han sover på dagen). Hoster til han nesten kaster opp. Har frem og tilbake vært litt hes. Har ogå vært utrolig grinete siden da, men vært i grei form. I går kveld toppet det seg. Han gråt og gråt og sa at han hadde vondt i halsen. Våknet mange ganger i løpet av natten og grått fælt. Han har ikke feber. Fastlegen vår er stengt på onsdager, så får ikke reist dit i dag. Han virker grei i dag, fortsatt grinete men klager ikke over vondt i halsen. Blir litt usikker på om jeg bør ta han med til legevakta i dag eller vente til i morgen når fastlege åpner. Vet ikke hvordan de vil reagere på legevakta om vi kommer med han, om vi da blir sittende i timesvis å vente siden det ikke haster sånn.
alvis Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Du kan jo ringe legevakten og høre hva de syns. Hvis han virker grei idag og du tror han får en time hos fastlegen imorgen så tror jeg at jeg hadde ventet til imorgen. Men da må han få en time imorgen. Jeg syns alltid det er best å gå til fastlegen med sånne ting. Stol på magefølelsen din.......og tror du han har best av å ses på av lege idag så går du til legevakten.
Mamma+2 Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Vet ikke hvordan det er der dere bor, men i og med at fastlegen har stengt, er det ikke en annen lege i samme senter som kan ta imot barnet ditt? På vårt legekontor er det altid en lege som tar imot ekstrating....er det ikke, så ville jeg ringt legevakta å forhørt meg-
kokko Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 ring til legevakten og snakk med dem, så kan jo de ta avgjørelsen om du skal vente til i mårrå eller om du kan komme inn. Jeg ringer altid til legevakten når jeg skal dit, her som jeg er fra får vi time til å komme til legevakten, ikke gøy å sitte der i mangen timer med sykebarn, bedre å vente hjemme da
Angie77 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Hvis du bestemmer deg for at du vil dra på legevakten så kan du gjøre følgende for å slippe å vente i en evighet; ring ned på forhånd, forklar situasjonen og be de ringe deg når det er lite folk der. Jeg gjorde det da jeg var gravid (var så plaget med oppkast så jeg orket ikke å sitte der), og da kom jeg kjapt til:)
Gjest Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Takk for svar. Tror jeg tar en tlf til legevakta, jeg. Har en liten baby også, så frister ikke å sitte der lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå