spire Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Hei. Idag holdt jeg på å besvime på jobben. Alt gikk rundt for meg og ble sort, fikk lagt meg ned på gulvet med bena opp. Da gikk det over. Har aldri opplevd det før. Spørsmål mitt er om jeg bør ringe fastlegen min etter dette, eller om det ikke er noe å tenke på? Er 27 uker.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 du kan jo ringe legen vist du er beskymret,men det er ikke unormalt med BT fall når man er gravid.
Hormonelle Frikadelle Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Hei! Har du husket å ta ekstra jerntilskudd? Jeg glemte det noen dager og holdt på å besvime.. trenger ekstra mye jern i 2. trimester.. =)
Elisan Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg gikk også neste i gulvet i går, men jeg fant meg heldighvis en vegg å lene meg inntill så ikke gulvet var "neste stopp". Veldig ubehagelig! Kollegene mine så at jeg ble hvitere og hvitere i fjeset før jeg måtte dundre meg inn i veggen. . regner med at det var blodtrykksfall og at det ikke er farlig. . men det er jo ekkelt da!!! :S
spire Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 Tusen takk for svar. Greit å høre at andre har opplevd det samme.
Linn...*Førstegangs* Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Jeg holdt også på å besvime på jobb på mandag, alt snurret og jeg måtte sette meg ned. Jeg kastet opp men besvimte heldigvis ikke! Jeg tror ikke dette er så uvanlig, selv om det er fryktelig ubehagelig.
*Super*Mamman* Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Dette er veldig normalt når en er gravid. Skyldes som regel lavt blodtrykk. Bristet kinnbenet mitt pga dette jeg. Var inne hos en pasient da det svartnet for meg. Datt forrover og slo annsiktet på armlenet. Stakkars pasienten, ble vettskremt hun, hehe... Plages du mye med lavt blodtrykk så drikk masse. Helst rent vann. Da får du opp blodvolumet og blodtrykket øker. MAsse lykke til videre
birrisj05.02.09 Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Det er ikke noe uvanlig med deg, har selv opplevd å nesten besvime. Du må bare passe på å drikke nok - og spise ofte. Og husk å ikke stå så altfor lenge i gangen.. eller reise deg for fort opp.. Tror det er fordi vi har så mye blod i kroppen.. jeg tar flytende jerntilskudd for å være sikker på at jeg vedlikeholder det.. jordmora sa at om man har påvist mangel på jern, så nytter det ikke med flytende, men en spesiell type tabletter som er mye sterkere.. men til vanlig vedlikehold, og for å styrke det man allerede har, så funker flytende..
Gjest Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 jeg har også opplevd dette. veldig ubehagelig! Men noen ganger kan det være at babyen presser på hovedpulsåren, slik at du ikke får nok blod opp til hodet. Det er ikke farlig:-)
syngejente Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Du bør ringe fastlegen din. Jeg var også plaget med å bli svimmel. besvimt flere ganger.En gang holdt på å skje i terapibassenget,men klarte å komme meg i kald dusj. blei masse styr. tåler ikke å være i varmt basseng.Det er litt synd for det er så bra trening for meg. Har vært hos fastlegen min,har lavt blodtrykk.Fikk også tatt andre blodprøver,som alle var normale.Har høy blodprosent. så trengte ikke ta jern. De siste to ukene har jeg kvilt meg masse,ikke stressa,for da skjer det med en gang.Jeg jobber bare 50 % så har ikke trengt sykemelding. Det er lurt å ta det med ro,drikke nok og hvile. Håper du blir bedre. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå