Gå til innhold

Lei meg og redd, hva er dette for noe......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere dager kjent en slags stikkende smerter frem på magen like nedenfor navlen. Nevnte dette for jordmor for 2 uker siden, hun visste ikke helt hva det kom av, men dersom det vedvarte måtte jeg si fra igjen.

Var hos jordmor igjen i går, og nevnte dette igjen, for har hatt denne smerten/følelsen enkelte dager. Det skal sies at jeg har hatt 2 ks, et for 6 år siden og et for 3 år siden. Jordmor mente at det ikke var noen fare for at livmor skal revne eller få noen rift siden jeg ikke har rier men det kan jo nevnes at jeg i lengre tid har hatt sterke kynnere og noen ganger maserier hvor det river skikkelig i mage og rygg, siden det er såpass langt oppe fra snittarret, og siden det har gått 3 år mellom hvert snitt.

Men tanken min er der likevel.

Hun sa også i går at dersom dette vedvarer kunne jeg ta kontakt med føden.

I dag våknet jeg som vanlig og skulle opp for å lage frokost og nistemat til mine to barn. yngste blir hjemme i dag pga forkjølelse. Mens jeg sto å smurte brødskiver fikk jeg denne smerten igjen. Stikker og svir på innsiden av magen, frem under navlen. Tårene trillet. Ikke for at smerten var uutholdelig, men for at jeg er redd og ikke vet hva det kommer av.

Er 34+2 og skal ha planlagt keisersnitt i om en liten måned.

Smerten kommer når jeg reiser meg og går, noen ganger når jeg bøyer meg. Før her en dag var smerten mye sterkere enn den er nå.

Men jeg er redd, siden jeg ikke vet hva dette kommer av.

Og ikke mye de kan gjøre på føden heller sikkert, jordmor sa at dette er ikke noe de kan se på ultralyd....

Mens tårene trillet begynte jeg å tenke om aktivitetsnivået til babyen har vært lavere nå de siste dagene. Kjenner godt med liv, men spes i går var det likevel litt mindre. Men så har min baby vært varierende hele svangerskapet også da...

Hva tror dere? Noen som har noen betryggende ord, eller formening om hva dette kan være? Hva gjør jeg? Smerten er nesten borte når jeg er helt i ro..... Føler meg likevel redd og utrygg...

Er ikke samme smerte som når livmor vokser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei!

Æ e sjøl operert i naveln etter bla en laparascopi å ifølge legen å jm mi så e d rett å slett smerta fra arret vi kjenne :-/ D kan være ganske så ubehageli til tider... Men ikke nåt rart da, i og med at arret ikke strekke sæ på den måten som frisk hud gjør.

Men om du har så ondt som du beskrive hele tia bør du kanskje dra til jm/lege å la dm få se på d? :-) Bedre d enn å gå hjemme å være redd!!

Lykke til å go bedring så mye ;-)

Skrevet

Jeg hadde også ks for 2 år siden og har kjent no lignenede. Tenker at det er hud som ikke strekker seg like lett, jeg. Kjente ikke dette ved de 3 andre svangerskapene, men da hadde jeg ikke tatt ks. Kjenner nesten ut som om huden "sprekker" på innsiden. Jeg bekymrer meg ikke så lett, jeg da, sålenge jeg kjenner babyen sparker og at det ikke er sånn hele tiden. Klem

Skrevet

Hei du.

Jeg kjenner det samme hele tiden, og det er et helvete nå som jeg har influensa. For hver host kjennes det ut som jeg sprekker, og det er ubehagelig og vondt hele tiden.

MEN for noen uker siden kjentes det ut som om jeg skulle dø, da kom det plutselig en så intens smerte som jeg ikke kan sammenligne med noe annet, kjentes virkelig ut som at jeg sprakk innvendig, beina svikta og jeg satt og grein på badegulvet helt til gubben kom hjem en stund etterpå. Klarte ingenting, ikke å komme meg opp, prate eller noe, hadde nok med å prøve å puste... Da han kom hjem ringte vi føden og jeg måtte komme med en gang, og de tok masse prøver og sjekker. Ble lagt inn til observasjon...

Jeg hadde ikke fått noen ruptur, men fikk strenge restriksjoner for resten av svangerskapet. Den intense smerten ga seg etter en stund, og nå er det bare "vanlig vondt" igjen...

Jeg tror nok ikke at du har ruptur, for det hadde du virkelig kjent. Det hadde vært mye verre enn det jeg hadde. Er som sagt mye arrvev og slik og det gjør ille nok vondt i seg selv for mange.

Men om du er virkelig bekymra, ring føden og be dem ta en sjekk. De kan ta en ultralyd og da ser de om det kommer noe blod fra arret, eller om det ser ok ut. Det kan være at du trenger å roe deg litt mer, og at du kan være litt mer utsatt også, men antageligvis er det ingenting :) Men bedre å sjekke og bli litt beroliget, enn å gå og bekymre seg masse unødvendig, det er ikke bra for noen :)

Lykke til

Skrevet

Akkurat nå har jeg ingen smerter, men så har jeg også ligget ei stund nå.

Jeg tenker også som så at det er sikkert ikke noe farlig, ettersom det gir seg og ikke er like vondt hele tiden. Men samtidig har jeg vært superbekymra hele dette svangerskapet, og det tar på. Det tærer på det meste. Har lenge bare ønsket å bli ferdig, føler meg som i en fysisk og psykisk berg-og-dalbane.

Akkurat i dette sekund kjenner jeg noe der, men ikke direkte smerte, kanskje bare et tegn på at smerten ikke er helt borte likevel...

Vil ikke ringe føden og virke hysterisk heller.....

Søren ikke enkelt dette....

Skrevet

bedre å ringe en gang for mye en en gang for lite... de tar jo tester osv.. da slipper du å bekymre deg også. be om skikkelig Undesøkelse du... hadde jeg vært deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...