Gå til innhold

Dere som gir bare et bryst til hvert måltid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med det andre brystet? Pumper? Håndmelker? Her tar vesla bare en pupp til hvert måltid, hun spiser ca hver 3 time, det vil si at det kan gå 6 timer til hun tar neste pupp, da har jeg spreng. Jeg pumper det andre brystet jeg, men noen ganger vil hun ha mat fra det også, etter jwg har pumpa selvsagt, så da får hun det på flaske. Hun er 5 uker. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er mi blitt litt større da men, jeg gav kun av en pupp om gangen. Men hun spiste så ofte at det ikke var noe problem. Gikk sjelden lenger enn 1,5 time mellom hver pupp de første 3 mnd. Men de få gangene hun f.eks sov lenge så pumpet jeg meg.

Skrevet

Jeg gir tulla her kun et bryst om gangen. De første 4 mnd, spiste hun så ofte, at det ikke var noe problem for meg. Etter hvert som jeg kunne drøye det 3 - 4 timer, så var det heller ikke noe problem med spreng, så jeg har aldri pumpet. Men så har jeg ikke hatt så veldig stor produksjon heller =/

Det vil sikkert bli bedre etter hvert. Men dersom du pumper, så stimulerer du til økt produksjon, så du ma nesten bare vurdere hva som funker best for deg. Kanskje det kan hjelpe å pumpe bare litt, slik at du får lette litt på trykket.

Skrevet

Min spiste ofte så det var ikke noe stort problem. Etter hvert som hun ble større spiste hun begge. Det du kan gjøre forå unngå å pumpe er å bruke melkeoppsamlere. Det er kopper du setter på puppene. Jeg blir kvitt den verste sprengen ved å sette en kopp på det brystet som er ledig når jeg ammer. Da pleier det å renne ut en del melk.

Skrevet

jeg håndpumpet det andre brystet i begynnelsen. nå får jeg ikke spreng selv om det går 6 timer til neste gang. men han spiser oftest litt oftere enn hver 3 time. han er 5 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...