Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Jeg tror jeg har fått kusma, skal til legen seinere, men i første omgang lurer jeg på om noen vet noe om dette. Finner bare om kusma og barn på nettet. Vesla på 19 mnd er vaksinert og mannen har hatt det, bare jeg som ikke har hatt det i familien. Kan vesla være smittebærer i barnehagen for de som evt. ikke har vaksinert (noe jeg håper alle har, må vel høre med bhg om det også)? Må jeg holde meg unna? Har også noen gravide damer på jobb (2. trimester), og lurer på om noen vet om det er farlig om de har evt. blitt smittet? Takk for svar!
Gjest -<<- Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 En kjapp googling sier at kusma er farligst for voksne menn og gravide i 1. trimester. Det kan, skjønt det er sjelden, føre til testikkelbetennelse hos menn og påfølgende sterilitet. Det øker risikoen for spontanabort hos gravide før uke 12. Om din vaksinerte datter kan være smittebærer, vet jeg ikke. Risikoen anses antagelig ikke som så stor at en lege vil be deg holde henne hjemme i alle fall. Men ikke ta mitt ord for god fisk på det altså. God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå