Gå til innhold

Kan de små ta skade av pappas skiftarbeid?? 14/14...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan til lillegutt jobber 2 uker vekk, og er hjemme 2 uker. I det siste har han begynt å "snakke" veldig mye om pappa når pappan er vekk. Han er bare 14 mnd gammel. Han ser på bilder av han og babler som en foss. i Barnehagen får han av og til gråteanfall hvis det blir snakk om "pappa".

Når pappan kommer hjem fra jobb etter 2 uker, så er han litt reservert, slår seg litt vrang, drar seg mot meg, og etter en liten stund henger han på pappan sin som bare det.

Kan dette være skadelig for han? Vil nødig at pappan skal bytte jobb, men vil også være trygg på at dette ikke skader gutten på noe vis..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke tro det er skadelig. At han reagerer er jo ikke så rart. Pappa er her, pappa er ikke her.

Jeg har vokst opp med en far som har jobbet mye borte. 2-3-2-4 og pendling og vil ikke si jeg har tatt noen skade av det :)

Skrevet

Jeg tror heller ikke det har noe å si. Blir på samme måte som ved skilsmisse barn. Da er jo den ene forelderen ikke til stede hele tiden.

Men det kan være viktig at de er mye sammen og at han tar en del av oppdragelsen når han er hjemme.

Min far var veldig mye borte i jobb når jeg var barn. Når han var hjemme, var han sliten og orket ikke å bruke så mye tid på oss barna. Noen ganger var jeg veldig sjenert når han var hjemme, følte ikke at jeg kjente han så godt.

Det er noe han angrer veldig på i dag, Nåhan fantastisk mot barnebarna og bruker mye tid på dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...