Gå til innhold

Spark i uke 22/23..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nå inn i min 23. uke. Jeg tror jeg kjenner MYE mindre spark enn det jeg burde..

Om fredagen så var det akkurat som om ho tok helga, kjente ingenting gjennom helga, så kom jeg til natt til mandag sparka ho hardt og masse, overalt!! Det var herlig! Men etter det har jeg bare kjent tilsammen 5-7 svakesvake spark.. :,(

Jeg er førstegangs gravid, og har egentlig ikke kjent sparka så lenge, men burde jeg ikke kjent mer til dem nå?

Snakket med noen jevngamle av meg som bor i en annen kommune, og de hadde fått beskjed om å kjenne det daglig fra uke 21.

Prøvde drikke kald rød saft ista, og la meg ned, men var vel bare tre dult, som jeg ikke er helt sikker på heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er såpass tidlig enda, husk at det er god tumleplass der inne..

Og etterhvert vil du merke at babyen får bedre søvnvaner, og rett og slett rolige perioder. Det opplevde jeg også, og jeg ble også litt bekymra. Men så lenge jeg kjente litt nå og da, så visste jeg at mini hadde det fint. Når du kommer til uke 26 og 27 skal man begynne å kjenne etter liv hver dag.. så det kommer nok :) Så lenge du kjenner småe dult, så er det nok helt fint der inne..

Skrevet

jordmoren min sier at det er ganske vanlig og kjenne mindre til ungen enkelte uker i svangerskapet, bare det er før uke 26 eller noe..

ungen beveger seg og sparkene kan vendes inn mot ryggraden, og da kjenner ikke du dette noe særlig. Så jeg tror du kan slappe helt av, men du kjenner deg selv best så om du er urolig så ta kontakt med jordmor eller lege :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...