camosilla Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Skal man ikke gi babyen melk når den er kvalm og kaster opp? (Svigermor sier han skal få sukkervann eller saft) Han kasta opp skikkelig en gang på lørdagskvelden og en gang på søndag. Hadde feber i 3 dager (feberfri i dag) Har vært skikkelig løs i magen en ukes tid i forkant. Nå er han normal i magen igjenn, men det virker som han har vondt i magen. Lurer på om det kan være jeg skal prøve å bytte merke på mme (har begynnt å supplere med det og får bare litt pupp Kveld/natt/morgen).
Simbasa Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Det aller beste du kan gi er morsmelk. MME bør du ikke gi. Gi i stedet vann eller annen væske.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Vi fikk råd om å gi en blanding av farris og eplemost på legevakten, men hvis han ikke kaster opp nå skulle det nok gå bra å gi ham litt melk. Mormelkerstatningen bør du vel vente med hvis du ikke vet om det er den han ikke tåler.
Simbasa Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Vi hadde omgangssyke og fikk rådet av helsesøster og legevakt. I tillegg leste jeg alt jeg kom over i legebøker etc. Nervøs når en på 6 mnd får omgangssyke samtidig som mammaen. Ellers er det riktig som en sier at en kan blande farris og eplemost i stedet for mme, men prøv å få ut kullsyren først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå