Gå til innhold

Erfaring med baby og katter i samme hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i januar, og spesielt foreldrene mine er veldig negative til at vi har to katter i huset. De klager både på kattehår og hygiene, og er redd for at en katt skal legge seg på babyen når han sover. Skjønner jo at de er bekymret. Har fått tips før om å støvsuge daglig, er ikke noe problem for meg da vi har en veldig lett og enkel støvsuger. Har også fått tips om å ha nettingen over på vogna hvis babyen sover inne når kattene er inne. Men tenker å gjøre det sånn at kattene er ute på dagtid når barnet sover, og ellers følge veldig godt med. Eller at barnet sover mest på soverommet, kattene har ikke adgang dit så det er ikke noe kattehår der heller.

Noen som har erfaring med dette? er det problematisk eller har det gått fint?

har ikke lyst å gi fra meg kattene alene fordi vi får barn, men om det skulle bli nødvendig så gjør jeg selvfølgelig det da. Men tenker at når man har små barn og katter i samme hus så følger man veldig godt med, og tror ikke selv at det skal bli noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har 3 katter og har hatt 2 babyer mens jeg har hatt katter. Ikkeno problem her ihvertfall. De sier jo bl.a at barn som utsettes for dyr ofte blir mindre allergiske:) Moren min har også prøvd seg med noen hysteriske innspill opp gjennom åra, men hun har jo sett at det går helt fint. Jeg har kattene både ute og inne. Lykke til!!

Gjest elissa2
Skrevet

jeg har også 3 katter og venter 3dje babyn.......vi har heller ikke noe problem med pus og baby. det har gått kjempefint:) og vi har vugge på stua til baby:) det går nok fint skal du se:)

Skrevet

Vi har katt, og hadde det da datteren vår ble født også. Null problem.

Skrevet

Vi har to persere som røyter MYE og aldri er ute:) Gikk helt supert med minstemann som blir to i januar. Hadde aldri noe nett eller noe,- de kunne aldri drømt om å legge seg opp i hans seng eller bag.

Har vært veldig positivt. Jentepusen er veldig oppmerksommot ham og passer på når han gråter og sånn. Og så sover hun på gulvet ved siden av ham om natten:)

Skrevet

Har tre katter og en hund, og venter min første baby nå veldig nærme. Jeg har ikke noe panikk for hvordan dyra kommer til å ta det, selv om kattene er innekatter. (for alle som tenker ringe dyrebeskyttelsen fordi de er inne, så har vi 300kvadrat på 3 etg de utforsker, i tillegg til 2 sterkt traffikterte veier rett utenfor huset *ler*)

Kattene hører på det vi sier, og de har hverandre å holde seg med selskap. Ikke har de tilgang til rommet hvor hun skal sove heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...