Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Eller?? Alle disse røykedebatten har fått meg til å tenke. Min mor røkte når hun var gravid. Når jeg var litt over 20 år fikk jeg skikkelig prolaps i ryggen, store smerter i 2-3 år, sykemeldt 8 mnd. Prolapsen er nå borte, men ikke smertene helt Før og etter dette har jeg hatt en del problem med stiv nakke/skuldre. Kan dette være senskader etter røyking? Ellers er jeg frisk som en fisk.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Ja, den var god! Du får konfrontere henne med det!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Jada, mulig det. Jeg hadde brist i noen ribbein i -90. Sikkert pga at mamma røykte, OG pappa. Og så vet jeg med sikkerhet at livet ender med døden. DET er det eneste sikre i livet. Får da være måte på å skyve skylden for ting over på andre.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Mamma røkte under sv.skapet, jeg har utrolig vondt i rygg, nakke, skuldre, knær, føtter, ja stort sett over alt føles det som. Legene har aldri hinta til at det skulle ha noe med røykinga hennes å gjøre, og dersom jeg hadde hatt mistanke om det er jeg så glad i moren min at jeg ville ikke påført henne skyldfølelse 30år etter! Hva godt skulle komme ut av det, ikke nok med at jeg har plager fra før, jeg vil ikke miste det gode forholdet jeg har til moren min, jeg hadde heller ikke vært bitter på henne, de visste ikke så mye om det for 30år siden, som vi gjør i dag! Jeg kutta ut røyken i mitt sv.skap, pga det vi vet nå!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Hi her Ser jo at mange skriver om fysiske senskader.. Lurer derfor på dette.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Er selvfølgelig mulig det er derfor du har vondt, men hva vil du gjøre hvis du får vite med sikkerhet at det er derfor?
Gjest Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Ser ikke helt hvor linken mellom prolaps og røyking skulle ligge... Faen at min mor ikke røykte når hun var gravid med meg, det hadde jo vært så praktisk, kunne bare skylda alt på min mors røyking. "Jeg strøk på eksamen fordi min mor røyka i svangerskapet" "Jeg gidder ikke å ta oppvasken fordi min mor røyka i svangerskapet" Grrr, det hadde jo vært en genial unskyldning. Jeg får pønske ut noe annet, kommer sikkert på noe hun gjorde feil.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Har ikke tenkt til å gjøre noe med det. Bare lurer jeg, i hvor stor grad røyking kan føre til slike senskader. Ren nyskjerrighet. Skal selvfølgelig ikke "ta henne for det"
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Hi her.. Kan det være at hun spiste mye usunn mat og snop om hun ikke røkte? Eller mye kaffe?
Gjest Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Der har vi det, jeg fikk nesten alltid sjokoladepålegg på brødskiva. Så det er DERFOR jeg sitter her inne og gnurer i stedet for å skrive oppgave...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Nemlig. Ta en telefon til henne NÅ
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Da tror jeg du må spørre et annet sted, her er det ingen som kan svare deg skikkelig på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå