Gå til innhold

noen med gode råd mot sår stump???

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt på 3 mnd har fått kjempesår stump. det er tydlig at dette ikke gjør noe spesiellt godt. har både prøvd med sink og potetmel uten at det ser ut til bli bedre. det gjør heller ikke saken nå bedre at han har avføring mange ganger om dagen. syns så synd på han stakkars. noen som har erfaringer på andre salver som er effektive??? og hvor lang tid vil det ta før det virker???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

inotiol er en super krem/salve=)=) veldig tykk og vanskelig å få av hendene, men bra for rumpestumper=)

Bruker den i barnehagen der jeg jobber også. får den på apoteket=)

Skrevet

For oss var det bare tøybleier som funket tilslutt.....da hadde han prøvd alt av kremer og greier i lange tider...måtte bare droppe papirbleier her i huset. Nå...bare 6 dager senere er han helt tipp topp...og han har vært sår siden juli!!

Skrevet

hmm.. tøybleie er ikke helt min greie, men takk for tips. jeg får se hvordan det går med stumpen hans og kanskje prøve om jeg ser ikke annet funker... men er det ikke mye gris og styr med tøyblier da. som sagt så har lillegutt avføring konstant, så da må jeg jo ha ganske mange tøybleier i lengden, enda mere vask...

Skrevet

Absolutt Inotyol. Eneste som funker raskt. Smør et tynt, jevnt lag på de såre partiene. Skal ikke vaskes bort. Salven er temmelig seig og gul så ikke få den på andre ting. Den er fantastisk! Fåes på apotek.

Skrevet

ok skal på apotek på torsdag, får spørre etter den, men om den er veldig seig, vil ikke det gjøre det værre når det skal vaskes av? jeg ser du skriver at det ikke skal vaskes av, men som jeg har nevnt ovenfor så har han temmelig ofte avføring, å da må jeg jo nødvendigvis vaske eller??

Skrevet

Joda, er ingen problem å vaske han i stumpen men du skal bare ikke "skrubbe" salven av. Salven er så seig at den sitter igjen etter vanlig rengjøring evt. ar den trukket inn mellom skiftene og da bare smører du på mer. Jenta mi har velgid hard mage og kan bli litt rød og sår. Da bare smører jeg et lag på kvelden og neste morgen er hun fin igjen. Vil nok ta litt lenger tid om gutten din er veldig sår. Men man kan se bedreing mellom to bleieskift. Salven kan også brukes andre steder om barnet blir sår. F eks etter bleiestrikker

Funker fint som flesk :D

Skrevet

Vårt barn blir sår ved bruk av pampers, så bruker du det, bør du prøve å bytte merke (fordi papers har tilsetningsstoffer i form av lotion).

Inytiol synes jeg er oppskrytt (går an å prøve :)). Silulen salve derimot synes jeg fungerer meget bra.

Ellers er det veldig viktig at du lar stompen lufte seg godt og ofte. Ikke bruk våtservietter, og skyll stumpen i springen, istedet for å vaske med klut eller kompress.

Dersomdette ikke hjelper vil jeg råde deg til å ta kontakt med Helsesøster, da bleieutslett noen få ganger kan være forårsaket av noe annet.

Skrevet

vi bruker libero så den er uten lotion. silulen har jeg brukt, men den virket ikke noe særlig.. jeg får bli flinkere til å vaske ham under springen som du sier. har til n brukt våtservietter, uten at han har reagert på detfør, men får vel slutte med det da.. tusen takk for gode tips til alle :-)

Skrevet

Lillegutt her i huset ble veldig veldig sår av libero.... Byttet til pampers og han har ikke vært plaget med sårhet etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...