~sjiraff~ Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Kaka ble fantastisk!! Og det var det ikke bare jeg som syntes. Takk for supergod oppskrift!!
Meg + 2 prinsesser Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 ÅÅ,nå ble jeg nysgjerrig!! Åssen kake?))) (og jeg blander meg inn igjen;))
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Ååååå! Så bra! Og genialt at den funker melkefritt også da, så vet jeg det! :-D
~sjiraff~ Skrevet 4. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2008 Her kommer oppskriften fra LisseUdde.......... osv. Anbefales virkelig!! 280 gr meierismør 280 gr kokesjokolade/mørk sjokolade 280 gr sukker 14 eggehviter 9 eggeplommer. Sett smør og sjokolade i vannbad til smelting. Mens det smelter skiller du eggehviter og plommer, og stivpisker hvitene. Når smør/sjokolade er smeltet tilsetter du sukkeret, og rører inn eggeplommene. Vend sjokoladeblandingen inn i eggedosisen, forsøk å beholde mest mulig luft. På forhånd har du gjort klar en rund kakeform, med bakepapir i bunnen. Smør smeltet smør i bunnen og rundt kantene, og strø sukker slik at det sitter fast. Hell 2/3 av røren i formen, og stek på 180-190 gr i ca 40-50 min. Kaken blåser seg først veldig opp for så å falle sammen og sprekke litt (slik som den black magic ser ut). Ta ut kaken, og la den avkjøles litt. Hell da over resten av røren, og sett kaldt. Bør helst stå litt, gjerne over natta.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Den skal jammen testes ut! Tusen takk:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå