Gå til innhold

LisseUmmaNuddeAtteJamFåjelska


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaka ble fantastisk!! Og det var det ikke bare jeg som syntes.

 

Takk for supergod oppskrift!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅ,nå ble jeg nysgjerrig!! Åssen kake?:))))

 

(og jeg blander meg inn igjen;))

Skrevet

Ååååå! Så bra!

 

Og genialt at den funker melkefritt også da, så vet jeg det! :-D

Skrevet

Her kommer oppskriften fra LisseUdde.......... osv. Anbefales virkelig!!

 

280 gr meierismør

280 gr kokesjokolade/mørk sjokolade

280 gr sukker

14 eggehviter

9 eggeplommer.

 

Sett smør og sjokolade i vannbad til smelting. Mens det smelter skiller du eggehviter og plommer, og stivpisker hvitene. Når smør/sjokolade er smeltet tilsetter du sukkeret, og rører inn eggeplommene. Vend sjokoladeblandingen inn i eggedosisen, forsøk å beholde mest mulig luft.

 

På forhånd har du gjort klar en rund kakeform, med bakepapir i bunnen. Smør smeltet smør i bunnen og rundt kantene, og strø sukker slik at det sitter fast.

 

Hell 2/3 av røren i formen, og stek på 180-190 gr i ca 40-50 min. Kaken blåser seg først veldig opp for så å falle sammen og sprekke litt (slik som den black magic ser ut). Ta ut kaken, og la den avkjøles litt. Hell da over resten av røren, og sett kaldt. Bør helst stå litt, gjerne over natta.

 

Skrevet

Den skal jammen testes ut! Tusen takk:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...