*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Etter at jeg ble gravid er det en sak som har irritert meg grenseløst. Det er de skyhøye prisene på offentlige toaletter. Dere som aldri har vært gravide har heller aldri følt den konstante følelsen av å måtte tisse hele tiden. (den kan sammenliknes med følelsen du får når du må tisse etter du har drukket alkohol) Når jeg er ute må jeg ofte tisse 1 gang i timen. Noe som gjør at om jeg ikke befinner meg på en cafe eller restaurant ofte må betale for å bruke toalettet. Jeg har regnet sammen hva jeg gjennomsnitlig bruker på 1 uke bare på å tisse, tatt i betraktning at det noen ganger bare koster 5 kr havner jeg på røflig 200 kr. Det blir 800 kr i mnd. Altså ca +/- 6000 kr for hele graviditeten. FÅR Å TISSE!!!!!! Jeg vil legge til at jeg gjerne kan betale noen kroner får å gå på do da jeg vet at dette bidrar til oftere vasking osv. Men jeg mener faktisk at gravide burde få et VIP-do kort som gir fri entrè på alle offentlig toaletter. Å om dere som ikke er gravide tenker etter legger dere sikkert noen kroner på toalettbesøk pr år dere også. Hva skal det koste å gjøre noe som er helt naturlig å man ikke kan slutte med?! Er det bare meg eller reagerer flere på den enorme økningen av priser på offentlige toaletter?
Herkules Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 he he nå måtte jeg le:) Nei har ikke akkurat problemer med dette, befinner meg som oftest ved en normal do:) Går man på handicap på enkelte steder er det gratis
Herkules Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 For øvrig i Tyskland kostet det 20 cent å gå på do på bensinstasjonene og om man handlet på stasjonen fikk du det igjen Så så dyrt behøver det ikke være Bedritne doer mange steder i norge Ja da fikk jeg sagt litt også!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Det blir ikkje oftere vask for den prisen. Det er for å halde narkomane vekke. Men er enig at den pengen har dei vel råd og pusse opp og halde det beddre vedlike på vårt piss og kabler.
Katsi Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Må le litt jeg også Nå er ikke jeg den som er i byen hver dag heller da, tar det med ro hjemme pga komplikasjoner. Men tidligere svangerskap og i begynnelsen av dette har jeg heller ikke opplevd noen problemer med dette. Hadde garantert ikke brukt 200 i uka på å tisse;)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Betale for å tisse?? Hehe, enda en fordel me å bo i Finnmark ja ;-) Hær får man gjort sitt fornødne helt gratis:-) Forrestn d me at du må tisse hele tia når du drikke alkohol - For de fleste e d motsatt... Alkohol dehydrere jo kroppen, så de fleste e sjeldn på do når dm drikke ;-) Me unntak av øl kanskje :-P
Nea og juniors mamma Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Er veeeeldig enig at 10 kr er for dyrt for å gjøre vårt fornødende....det gjelder imidlertid å lokalisere "gratis" toaletter rundt om kring Gå inn på de diverse store sentre/butikkbygn. og undersøk om deres toalettfasiliteter i sentr, da vet du hvor du kan gå når det presser på. Ellers så er mange cafeer snille nok til å tillate en gravid kvinne å låne toalettet når hun står der helt fortvilet hi hi... Ang alkohol; Den tisser du ut ettersom alkohol er vanndrivende. Øl har mindre alkohol pr enhet og derfor må du oftere på do før du oppnår samme rus som ved fx drinker. Dehydrert kan en vel ikke si at en blir så lenge man tyller i seg væske???!!!! ...
Gjest Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 det er heldigvis gratis å tisse i byen her;)det er jo helt dumt å betale for å tisse hehehe
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 5. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2008 Hehehe! ja det er utrolig hva hormonene mine kan velte rundt:) Å ja jeg kan forstå dere som bor på mindre steder at det er lettere å finne gratis do. Jeg bor nemlig i Stockholm mitt i byen å her vet alle å dra nytte av hver eneste mulighet til å dra inn litt ekstra penger i kassa. Å når det gjelder det med alkohol var det bare får å få de som ikke hadde ett foster liggende på urinblæra 24/7 at følelsen er akkurat som om du har drukket øl og holdt deg får å tisse så leeeeenge at du tror du tisser i buksa:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 hmm, mi feil ;-) Men man blir ihvertfall fullesjuk pga at kroppen e dehydrert :-P Etanol hemmer det antidiuretiske hormon. Hormonet virker på nyrene og gir en normalt begrenset vannlatning. Ved inntak av etanol hemmes hormonet og nyrene skiller ut langt mer urin. Ved inntak av mye alkohol kan individet bli dehydrert og trenger mer væske, helst vann. En av mekanismene ved bakrus er manglende væske mellom hjernehinnene som gir hodepine.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 det er heldigvis gratis her i fredrikstad også.. ellers hadde det nok gått med noen kroner ja... tisser jo støtt og stadig.
Vil Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 I Bergen finnes det ikke et eneste offentlig toalett, så jeg hadde gladelig betalt 10 kr, for å slippe og snike i kafeene. Men her må man gjøre det.... Til gjengjeld har vi ingen Clear Channel her i byen,(som selvsagt er noe av årsaken til at vi ikke har slike fasiliteter som andre steder) - og i det perspektivet er det verdt alt. Reklamefri og dofri by rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå