Gå til innhold

Hva er dette?

Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventet eggløsning på fre eller lør. Som forventet fikk jeg øm livmor på torsdag (pleier det før el). På fredag var ømheten mer merkbar. Lørdag var ømheten nesten helt borte igjen. Fikk aldri den vanlige stikkingen slik jeg pleier når jeg har el. Og siden jeg har blitt medisinert for senebetennelse den siste uka, tenkte jeg at jeg ikke har kjent stikkingen fordi pillene er en smule smertestillende.

Så på søndag utover ettermiddag/kvelden kom ømheten tilbake, og noe stikking på høyre side. Mandag var dette så merkbart og på grensen til vondt at det var ubehagelig å gå. I dag har det avtatt noe, men det er fortsatt ømt. Kjenner ømheten best når jeg går og bøyer meg. Og hvis jeg presser når jeg er på do...

Er altså 6. dag med ømhet i dag... Jeg har aldri vært øm i så mange dager i forbindelse med el.. Maks 3 dager.. Kan det være medisinen (Brexidol) som har klusset med el, eller kan jeg ha blitt gravid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i vg for en stund tilbake advarte de mot brexidol.. husker ikke hvorfor, men det var ikke bra med brexidol..! tror ikke dette har noe med stikkingen å gjøre, tenkte bare jeg skulle nevne det:)

Skrevet

Brexidol er som rottegift.. Skal være veldig forsiktig med å bruke det. Jeg fikk det av fastlegen min for noen år siden før advarselen kom ut, og du skal være obs på at den er VELDIG sterk for magen!

Skrevet

Takker for svar! Har ikke hatt problemer med mage/avføring eller vondt der pga medisinen, enda jeg har ømfintlig mage. Kjenner at ømheten sitter lenger ned..der jeg pleier å være øm når jeg har el.. Men, nå varer den enda lenger enn vanlig.. Er 7. dag med ømhet i dag.. Hmm...

Skrevet

Når man har blitt gravid kan noen kjenne stikkende smerter fra ´det gule legemet´, dette ligger i/ved den eggstokken som slapp egget som ble befruktet så smertene kjennes fra den ene siden. Det gule legemet produserer graviditetshormoner. Jeg hadde slike smerter like etter jeg fant ut at jeg var gravid (4-5uke).

Men blir smertene veldig intense så skal du vite at blindtarmen ligger på nedre høyre del av magen....

Skrevet

Takk for svar sjokobaby :)

Jeg håper det er en spire som jobber der inne nå.... Varer det inn i neste uke får jeg gå til legen å sjekke.. Men, tipper egentlig at det er en rar eggløsning pga medisinen.....samtidig som jeg har forhåpninger nå... :)

Skrevet

Er 8. dag med ømhet nå..og i kveld synes jeg at det stikker litt også..på høyre side fortsatt..

Synes brystvortene mine er ømme også, når jeg tar på dem! Og det verker litt i dem hvis jeg fryser veldig... Hååper ikke kroppen min lurer meg igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...