Gå til innhold

Ferbers søvnmetode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har noen av dere forsøkt ferbers søvnmetode? Vi holder på med den nå, og syntes det er veldig slitsomt!

Hun ligger å skirker i 1 1/2 - 2 timer, og roer seg ikke når vi kommer inn der engang...

Hvor lang tid tok det før den hjalp noen av dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte den på eldste når han var 8 mnd..gikk 2 netter så sov han natten gjennom'

Nylig brukt den på min baby på 10 mnd, med han gikk det 1 natt og nå sover han natten gjennom

Har alltid vært og roet de ned og sunget for dem osv..Men tok de aldri opp av sengen..var inn og ut av rommet hele tiden

Skrevet

Ok, for vi begynte i går - og da skrek hun i halvannen time. og nå har hun snart skreket i halvannen time, og virker ikke trøtt eller noe.

Vi sliter med at hun legger seg aå alt for sent - så nå prøver i åtte tiden. Skal man være der inne til de roer seg?

Skal sies at min datter bare er 15 uker...

Skrevet

Håper virkelig dette er et tulleinnlegg. Man lar ikke en 15 uker gammel baby utsettes for skrikekurer, stakkars lille lille venn. Får vondt inni meg.

Skrevet

15 uker er altfor tidlig med denne metoden kjære deg ;) Vent til hun er minst 6 mnd gammel..Når de er så små som jenta di må du nesten bare la henne sove når hun vil...

Skrevet

Kjente jeg ble kvalm nå...

Håper dette er en spøk og at du ikke tar Ferber på ei på 15 uker. Da er hun altfor, altfor ung!!! Slutt med en gang, gå inn til jenta di og ta henne opp og trøst henne!!!

Skrevet

Vær så snill og si at du tuller...

Greit nok, jeg har brukt Ferber jeg, men på en 1 år gammel jente som jeg måtte sitte hos i 5-6 timer før hun la seg til hvis ikke (ikke overdrivelse engang).

Aldri i min villeste fantasi hadde jeg latt en 15 uker gammel baby ligge og skrike slik -aldri!

Stakkars lille barnet trenger nærhet, kjærlighet og trøst.

Er ikke rart barnet skriker...

Skrevet

Herregud. merker jeg faktisk blir kvam og føler meg som verdens dårligste mor.

Vi har faktisk fått beskjed av helsesøster om å bruke denne metoden nå, men har løpt inn nå å tatt henne opp!

Herregud! Ikke råd fra de helsesøstra igjen.

Skrevet

Du er INGEN dårlig mamma :) Det er ikke så lett å vite, vent til hun er minst 6 mnd du, løp å kos med jenta di nå ;)

Skrevet

Det hørtes veldig merkelig ut, da syns jeg du skal ta det opp med henne neste gang og prøve å unngå at hun gir dette rådet videre. Det er viktig å tenke selv, det er bare du og ingen andre som bestemmer hva du skal gjøre med ditt barn. La henne sove ved siden av deg hvis hun har behov for det, nærhet er det hun trenger.

Skrevet

Du er IKKE en dårlig mor, men jeg vil si du kanskje har en dårlig helsesøster... Galskap å anbefale noe sånt til en liten baby. Og du gjør jo bare som de fleste av oss, følger et råd fra noen som skal ha ekspertise!

Kos deg masse med jenta di, det fortjener dere begge nå :)

Skrevet

Du skal ikke føle deg elendig og det ville jeg ikke ha deg til å føle deg heller. Men 15 uker er som sagt altfor tidlig.

Bare hold deg til å gi nærhet, kos, mat og rene bleier en stund fremover så sovner den lille når den er mett og fornøyd av dagen skal du se. Mye bedre å ligge og kose i sengen ilag :o)

Børst det av deg og tenk ikke mer på det før hun er minimum 6 mnder, jeg prøvde først når vesla var 8 mnder, det passet ikke for henne og når hun ble 12 mnder gikk det smertefritt :o)

Skrevet

Det skal jeg hvertfall ta opp med henne neste gang - leste om det på internett nå, og står jo 6 mnd overalt! Huff, dette var ikke noe sjakktrekk av oss..

>Men nå sitter gullet og koser og koser på fanget hvertfall, og mer kos skal det bli! Får vondt inni meg når jeg tenker på hvor mye hun har skrike!

Tusen takk for raskt svar fra dere. Var vondt å lese når dere truddet dette var et tulleinnlegg - da skjønte jeg at vi virkelig har gjort noe galt!

Skrevet

Prøv og legg dette bak deg, det gjør deg ikke til en dårlig mor. Alle foreldre gjør tabber og heldigvis går det strålende med de aller, aller fleste barna.

Du er ingen dårlig mor, du fikk et skikkelig dårlig råd. Det er en stor forskjell. Kos deg med jenta, det trenger dere sikkert begge to nå :)

Skrevet

Syns du skal være skeptisk til skrikekurer uansett. Stort sett klarer barnet etterhvert å sove godt uten slike brutale metoder.

Skrevet

sa du 15 uker? nå fikk jeg vondt i magen.hun er alt for liten. kansje hun er sulten, tørst, har våt bleie,bærset, kald eller for varm.trenger å kjenne varmen fra en voksen. uansett er hun for liten,mener jeg.

Skrevet

Uff, jeg fikk også litt klump i halsen! Stakkars liten!!!

Skrevet

Jeg fikk litt vondt av deg også jeg nå. Det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre som nybakt forelder, men jeg ville faktisk blitt ganske sint på helsesøsteren som rådet dere til å følge en slik kur på en så liten baby. Jeg håper du kan ta med deg lærdom fra dette og også senere søke etter andre metoder som er bedre for hele familien.

Skrevet

Nå fikk jeg fryktelig vondt av deg som har fått et så horribelt råd!

Jeg vil anbefale deg å lese deg opp MASSE på Ferber dersom du skulle finne på å vurdere det igjen.

Jeg synes også det virker som dere ikke har fått noen komplett innføring i hva Ferber er for noe, for barnet skal faktisk ikke ligge og skrike kontinuerlig alene, dere skal gå inn og ut med gitte tidsintervaller.

Men samma det, min beste anbefaling til deg er følgende; Sjekk ut metoden "No cry sleep solution", den kan brukes allerede nå.

I tillegg vil jeg anbefale deg å sjekke "Pick up, put down" metoden, som også kan være god.

Og til sist; skulle meget gjerne vært i kontakt med din horrible, komplett idiotiske helsesøster. Hvor finner jeg henne? (telefon?)

Skrevet

Det skal vi sjekk ut :-)

Min helsesøster hører til sinsen helsestasjon og heter britt. Jeg er blitt skikkellig skremt av dette!

Men for å ha sagt det, så har vi gått inn hvert andre minutt til henne, var hos henne i to minutter, gikk ut i to minutter. slik holdt vi på lenge. av og til tok vi henne opp for å rape e.l - så har brukt litt fornuft (det var dette vi fikk beskjed om! Vi fikk beksjed om tidsintervallene, gjorde dem også kortere for å roe henne, men ingenting hjalp!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...