Gå til innhold

Når kan man finne ut om barna har adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 1,5år kjeder seg veldig fort og vill helst bli lektet med heletiden. Vi kan sitte på gulvet og leke og om 10min så blir han lei. Da går vi som regel på rommet til store søster og det er jo kjempe gøy i ca 10min. Til og med i parken med masse andre barn så kjeder han seg veldig fort. Han har veldig til temperemang og viser det veldig ofte. Hvis han er overtrøtt kan han gråte så mye at han rett og slett skriker seg vekk. Og når han blir sint så knyter han nevene som bare det. Min mor har Adhd og min samboer har tourettes ( Ikke adhd men det er veldig ofte påvist adhd ved tourettes) Synes jeg har lest at hos så små barn kan det ikke påvises adhd og at det er mer vanlig ved skolealder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nok ikke sjekket før ved skolealder, men å være obs og evt da få henvist tidligere enn det, kan være lurt. Tar ofte litt tid å vente på time.

Ser at du allerede vet en del om det, og vet litt om det med arv:)

Men ikke gå ut fra at din sønn har arvet det, bare se det an. Testene er ikke laget for så små barn.

Skrevet

Tantebarnet mitt på 3skal sjekkes for adhd nå. Barnets mor har hatt mistanke om dette siden 1års alder. Barnehagen også tenkte på adhd. Men har hørt før at barn ned i 2år går på ritalin. Så be legen din om å sende en henvisning. Det tar fort noen mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...