Mø schæl! Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Altså sånn at dere nesten bør ha en overnatting når dere først reiser på besøk: blir dere alltid med på besøk i helger etc? Svigerfamilien min bor 20 mil unna, og mannen min har plutselig bestemt seg for at han vil besøke dem i helga. Jeg hadde IKKE tenkt dette, for å si det sånn. Har masse arbeid på jobb som jeg kunne ha tenkt meg å sitte med + at man såvidt med litt godvilje kan skimte gulvet vårt her i leiligheta (jepp, trengs litt vask + rydding). Kunne ha tenkt meg en alenehelg jeg, for å 1. få unna litt arbeid 2. få litt alenetid (baaaare meg) Så ble mannen litt snurt da vet dere, for at jeg ALDRI blir med på besøk! Har vel vært 4-5 ganger at han og mini har reist alene, hvor jeg har fått helga for meg selv. Ellers blir jeg stort sett med, selv om man er mer utslitt enn uthvilt etter helga etter all reisinga. Og kan i tillegg nevne at min familie bor laaaangt unna, og han har ikke sett dem på over et år! Hva synes dere, er jeg ego som vil være hjemme?
Kamomille Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 tje...kommer vel litt ann på når du var med på besøk sist. dersom du var der forrige helg, kan du nok være hjemme med god samvittighet. dersom mann og barn har vært der alene de SISTE 4-5 gangene burde du kanskje være med. Gulvvasken kan dere vel ta i felleskap en kveld før helga? Og jobbing? Ville du sittet med jobb dersom mann og barn var hjemme, eller er det bare en litt dårlig unnskyldning for å slippe å reise?
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Jeg er med da, men svigers bor 60 mil unna. Hadde det "bare" vært 20, så hadde jeg nok sendt de avgårde på tur å blitt hjemme, med god samvittighet... Dessuten er svigers her såpass ofte at det ikke er noe krise..
Mø schæl! Skrevet 4. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2008 Nei, de 4-5 gangene er kanskje i løpet av de siste halvannet året, jevnt fordelt. Joda, gulvvasken kan vi selvsagt ta sammen, men er liksom roligere når snuppa ikke er hjemme :-)§ Og arbeidet mitt hadde jeg kommet til å sitte med på kveldene utover de to neste ukene (retting av tentamener). Utrolig hvor mye man får unna på en helg alene... Ellers synes jeg jo strengt tatt at når JEG reiser alene med snuppa omtrent hver gang hjem til meg, så kan han også gjøre det innimellom :-)!
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Nei synes ikke du er ego ;-) Men det kan jo godt være fordi jeg selv ikke synes disse helga turene til svigers er så veldig gøy da. Svigers bor 7mil unna men vi har ikke bil så dem bruker og hente oss pga dem bor langt oppi skauen dær bussforbindelser er helt på tryne. Jeg for min del hadde også kunne tenkt meg at sambo tok med sønnen vår og besøkte svigers av og til så jeg slapp og bli med heletiden. Svigers er topp dem, ikke noe i veien med det. Men når det er overnatting 4-5ganger i året og dem aldri kommer her og ligger over så blir det litt vell mye. Vi møtes jo i en haugevis med bursdager også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå