Gjest Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg har de siste dagene gått med mensmurringer, det kommer og går, gjennom hele dagen... Men det er ikke sånn vanlige kynnere, for magen blir ikke stram.. Bare murringer, akkurat som mensen kommer... Regner med det er helt normalt? Er 36 uker :-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Det samme lurer jeg på. Jeg er 38 uker og kjenner det godt i ryggen. Magen blir ikke stram og "vondtet" varer lenge så det er ikke rier. Kanskje bare litt modning nå på slutten?
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Jeg har også siste uken hatt mye mensmurringer...Kan ikke huske det fra sist svangerskap, men tror det bare er modning! Får håpe det..Er 38+4 i dag, så det kan gjerne skje noe snart for min del...Noen andre med erfaringer? Er dette en begynnelse på noe?
Gjest Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 har også endel mensmurringer, både med og uten hard mage. har hatt dette hele siste uke. dvs bare 2-3 ganger for dag. er 34+0 i dag.
m_n83 Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg har også hatt dette, serlig om kvelden-morgen.. Prøvde å lese litt om det, men det finnes jo ingen info. Så har snakket med jordmor å så lenge du ikke har blødd eller har fostervann avgang så klarer de faktisk ikke svare på hvorfor man får det.. Merkelig synes jeg. Er jo ikke akkurat mensen jeg tenker på i min 35 uke, men føles som jeg skal få det.. hehe.. Eneste jordmor sa var at jeg skulle ringe legen å få sykemelding. Kroppen trengte hvile... Jeg jobber bare 50% å sjefen kommer til å klikke om jeg ikke kan jobbe de siste dagen som er igjen nå før permisjonen.. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er jo ikke på jobben det blir vondt så..
Julemamma08 Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Sliter med det samme - er 33+5 - og tok det opp på kontroll med legen i dag. Fikk beskjed om at de ikke burde være vonde, men at "mensmurring" er vanlig å kjenne siden livmoren holder på å modnes. Fikk lov til å jobbe fortsatt, men om de vonde murringene kommer hyppigere enn nå fikk jeg beskjed om å ta kontakt for full sykemelding.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Takk for svar dere! :-) Håpe det bare er modning da.. For snuppa kan godt være der inne i sin trygge hule et par uker til... :-) Fordi om det frister litt å få ho ut :-) Rart at jordmoren sa at de ikke kunne si sikkert hva dette kom av (ei av dere skrev det)... Jeg kjenner det hele dagen, mer eller mindre.. I går kveld merka jeg det godt bak i korsryggen også... Skal til kontroll i morra, så blir spennende å høre hva legen min sier.. Om hun har noen logisk forklaring! :-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Jeg har også hatt mensmurringer et par ganger de siste ukene, men ikke mye eller lenge. Mest på natt og morgen. Har ikke hatt kynnere i det hele tatt gjennom hele svangerskapet. Kan du "lykkeliten *baby på vei*" skrive hva legen din sier i morgen? Litt spent på å høre:-)
Gjest Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Det kan jeg vettu :-) Håper ho har et fornuftig svar :-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Hadde legen noe fornuftig svar, lykkeliten?
Mrs. Charming Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Jobbet 50% da jeg en natt hadde vondt i magen- noe lignende menssmerter sa jeg til legen. Og da tok hun fram sykmeldingen med en gang! Jeg ble helt paff, jeg. Har ikke kjent noe smerter i ettertid foruten at jeg nesten ikke klarer å gå pga aggressive kynnere og stikkinger...
Gjest Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 Hei alle sammen! :-) Da har jeg vært hos legen, og syns ho ga et ganske greit svar.. Ho mente det var livmorhalsen/munnen som jobbet, forberedte seg på åpning/fødsel... At det meste av dette foregår under fødsel, men at det er helt vanlig at den begynner å forberede seg nå... Så det var visst helt normalt! Er selv sykemeldt pga bekkenløsning, så sykemelding snakket hun ikke om i den sammenheng... (ser at noen av dere har fått sm pga mensmurringer) :-)
HegeAE Skrevet 6. november 2008 #13 Skrevet 6. november 2008 Er 39+5 veker i dag. Og eg har kjent liknande ting her og. Men, har da kynner med smerter i ryggen. Men, det er ikkje mykje modenheit her nei. Men, etter søndagen skal eg jammen med hive i meg duphalac. Håper da at det blir litt fart i sakene. Skal på konsert på søndagen, så eg tørr ikkje gjere noko før den tid nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå