Gå til innhold

sjefen nekter meg å sykmelde meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller det vil si han nekter ikke, men jeg har sagt at jeg trenger å ha kortere dager + hele fredagen (hele fredagen grunnet at jeg har bassengtrening med fysio på morgenen og merker at det tar på)

Men nei, enten får jeg ta to hele dager ( da ikke fredager) eller bare kortere dager. evt sykmelde meg 100 %

Har en liten en fra før så to hele dager er ikke aktuelt, orker ikke tre dager med full jobb så han. er en stor grunn til at jeg er sykmeldt fra før.

Så ikke annen utgang i dag da han fortalte meg dette en å si greit får prøve kortere dager....

Grunnen til at jeg ikke kan ta fredager er visstnok at det kan jo være noen som skal ha fri for langhelg!!! ( sa da at jeg kan være fleksibel hvis det skulle skje)

litt langt og kronglete men trenger litt støtte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som sjefen din vil ha det som er best for ham, ikke legge til rette for deg som er gravid. Jeg hadde prøvd det som jeg vet hadde gått for meg, vil han ikke det hadde jeg bare økt graden av sykemeld. Duste sjefer!

Skrevet

De som sjefer er faktisk ganske så pliktet til å tilrettelegge ganske så mye for oss som er gravide. Sjefen din virker som en dust for å si det midt. Hvis han virkelig er så hårsår og ego at han ikke skjønner at det er bedre å ha deg der litt midre enn før enn at du faktisk må sykemelde deg 100% så er han jo bare dum!

Syns du skal ta hensyn til hva du orker og eventuelt sykemelde deg. Som sjef er du nødt til å takle den situasjonen. SÅ jeg synes ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for det heller ;-)

Skrevet

Det er legen din og ikke sjefen din som skal sykmelde deg. OG sjefen din kan ikke overprøve legens medisinske avgjørelse, i tillegg som det er sagt over her at arbeidsgiver plikter å tilrettelegge arbeidet til deg. Om ikke, så er jo full sykemelding alternativet!

Skrevet

Jøss! Sjefen min sier at hun har jo plikt til å legge tilrette for oss som er gravide, så jeg må fortelle henne hva som funker best for meg : )

Skrevet

Hei:)

ser du gikk gravid samtidig som meg sist gang også:) fikk april 07 gutt, og venter januar 09 gutt nå:) kjente igjen deg fra april 07 sidene:)

når venter du nr to?

syns arbeidsgiveren din burde vise mere forståelse. Man er gjerne mye mere sliten i svangerskap nr to, når man har en liten en fra før også, og i slutten av uka, er man "kake"

Skrevet

Detta hadde jeg drete lang opp i det er di helse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...