Gå til innhold

Erfaringer med phil&teds søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå kjøpt tvillling/søskenvogn, phil&teds (sport).

Eldstemann blir 2 år når lillesøster kommer i mars.

Vogna virker helt super, men er usikker, har ikke kjøpt softbag til minstemann. Må jeg det eller kan jeg bare bruke skinn og dyne, event en voksipose under?

Skulle gjerne hatt en voksipose, er softbagen like varm? Finnes det voksipose med håndtak?

takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte denne vogna og har nesten ikke brukt den i det hele tatt:/

Synes liksom det ble så klaustrofobisk for babyen og så lå den så langt nede..Synes og det var trangt til minstmann nedi der og kronglete å legge han til ordentlig Men det er jo en smakssak selfølgelig. å er minsten 5 mnd og jenta 2,5.

Minsten har uansett blitt for stor til å ligge nederst så nå venter jeg på at han kan begynne å sitte i vogna om noen mnd. Da tror jeg at jeg kommer til å bruke vogna mye mer:) Hele ideen med vogna er jo egentlig genial, det så blir jo som sagt en smakssak:) Vi hadde softbagen til, men det går kanskje like bra med en voksipose, da kan babyen kanskje bruke vogna lenger før den begynner å sitte. Tror ikke softbagen er like varm som en pose. Det ble litt trangt nedi der med dyne også..Nå har det jo kommet noen nye voksiposer som er mindre, beregnet på mindre vogner. Tror hvertfall dere må ha enten softbag eller pose, tror det blir for kaldt med bare saueskinn..Men så er jo jeg en fryspinn og da..:) Spør i butikken de skal jo være eksperten. Lykke til:)

Skrevet

Jeg elsker denne vogna! Det funker helt fint med voksipose eller annen pose under, du trenger ikke softbag. Med softbag blir det gjerne litt trangt og, litt avhengig av hvilken bag man bruker, da. Vet ikke om det finnes voksi med håndtak, dessverre.

Skrevet

Jeg har denne vognen, og er kjempefornøyd. Eneste negative jeg har funnet er at den falmer litt fort. Ellers er den halt genial på alle punkt. Nå har jeg ikke prøvd den til nyfødt enda, men minstemann var ca 6mnd og eldstemann 2,5 år da jeg kjøpte den. Da låg hun under i begynnelsen og satt henne etter hvert over i setet bak. Fremdeles hender det at hun sover i hoveddelen og så har jeg et annet barn i søskensetet over. Ingen problemer. Jeg har nå kjøpt en billig carena softbag til babyen. Hovedgrunnen er at jeg går veldig mye tur og når minstejenta er kun 2 år må jeg ha vogn til begge to. Synes da det er greit å ta med babyen i bag dersom jeg skal inn et sted. Men svigerinnen min hadde denne til nøyfødt + en på 2 år og hun brukte skinn i bunn og dyne oppå. Fungerte kjempefint! Det blir godt og lunt nede i vognne, så det holder. PS jeg tar alltid av plaststykket bak når det ligger en under. Føler det blir litt tett hvis ikke.

Skrevet

Ser du venter neste i mars. Da vil jeg tro det fort blir for varmt med voksipose uansett. Har du skinn i bunn og dyne oppå kan du bare ta en god dress på kalde dager. Evt et teppe ekstra. Jeg fikk i november sist og når jeg brukte tvillingvognen hadde jeg kun skinn i bunn av en softbag og en dyne oppå. Hadde en god dress på henne (sånn vanlig babydres) og da var hun passe varm. Hvis du bruker voksipose eller skinnpose blir det fort så varmt at du knapt kan ha dress på. Ungene har det bedre litt for kaldt enn for varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...