Gå til innhold

Kjapt og muligens litt dumt spm ;) farlig å hoppe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa og jeg har det veldig morro her nå å hopper på en madrass som vi skal rydde vekk (har kjøpt oss ny dobbeltseng), men så kom jeg plutselig til å tenke på at det kanskje ikke er så bra for babyen at jeg hopper i vei eller?

Regner jo i grunn med at det er helt ok, men det blir jo litt dulting for henne inno der hehehe ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hu ligger i vann, så det merker hun nok ikke så mye til :-)

Skrevet

Haha supert ;) takk for svar! Da blir det mer "hoppe sa gåsa" ;)

Skrevet

Var på lekeland med eldste da jeg var fødeklar, og hoppet i vei i hoppeslottet.

Dagen etter fødte jeg, så hopp alt du orker :-)

Skrevet

Ikke farlig for babyen nei, men tenk på bekkenbunnen din:) Leger og JM anbefaler jo at man ikke hopper for mye under svangerskapet da dette strekker bekkenbunnen veldig. Det er jo allerede trykk nedover mot bekkenbunnen, så den trenger ikke mer belastning enn den har. Gradvis blir jo magen tyngre, men bekkenbunnen klarer den belastningen, kan være verre med den belastningen som kommer plutselig som eks hopping er ikke så bra.

Skrevet

Jeg leste engang at hopping (feks på trampoline) burde unngås da det er en liten fare for at morkaken kan løsne. Men man hopper vel ikke så hardt på en madrass? ;-)

Skrevet

Har også hørt det med at morkaken kan løsne. Enig i at det sikkert ikke er så farlig å hoppe på madrass som på trampoline, og tror ikke det er så veldig stor sjanse for at det kan skje heller. Hysteriske meg hadde nok ikke hoppet, men gynge litt hadde jeg gjort =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...