Gjest Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Hvordan gjorde dere det med jobben da dere ble gravid?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Ei venninne av meg jobber som ambulansesjåfør.. Hun ble sykemeldt med engang! Hun sa ifra så fort hun visste, og da var det rett "ut". Altfor risikabelt visstnok med tunge løft, psykisk og fysisk stress og ubekvemme arbeidstider.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Ei jeg kjenner ble også sm med en gang.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Takk for svar! Ja, ver i grunn det jeg var kommet frem til selv da, men var usikker.. Bare å bli gravid igjen da!!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Er vel ikke nødvendig med sykemelding??? Må da være alternativt arbeid innen helsevesenet... Hvis man da ikke bare er ute etter en sykemelding...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Hmmm. Tunge løft, psykisk og fysisk stress og ubekvemme arbeidstider passer vel på de fleste yrkene i helsesektoren.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Nei, det vi gjør er å sitte på stasjonen å vente på alarm, så er det ut når den går. Det nytter ikke å reservere seg fra tunge løft når en er to på jobb. Om jeg evt tar en annen jobb får jeg se an.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Skjønner at du ikke kan jobbe på ambulansen, jeg mente helt annen jobb. Du som er vant til å være i full aktivitet på jobb, må da synes det er bedre å kunne jobbe med noe dersom helsa er bra, i stedet for å bare være sykemeldt... Vet ikke om du evt har noen utdannelse i tillegg, men det bør vel være flere alternativer til alternativt arbeid i noen måneder.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Nei, jeg er ikke vandt til å være i full aktivitet på jobb, så det går bra for meg. Som jeg skrev over, så får jeg se an etter forholdene om jeg begynner med noe annet. Men takk for bekymringen
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Du skal egentlig ikke sykmeldes dersom årsaken til at du ikke kan jobbe ligger hos arbeidsgiver. Dvs hvis årsaken ligger i at de ikke kan tilrettelegge ved å tilby deg alternative arbeidsoppgaver. Da skal du motta svangerskapspenger og ikke sykepenger. Dette er flisespikkeri, siden satsene for begge begrepene er like..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå