Gå til innhold

Homeopatmedisin???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet med akupunktur og fotsoneterapi, blant annet pga bekkenet mitt. Er 36 uker på vei, så det er ikke så lenge og vente før jeg er ferdig med de fleste av plagene mine (håper jeg)

Hun som behandler meg har skrevet ut homeopatmedisin også for bekkenet. (hun er utdannet homeopat og har praktisert i 14 år) hun har forsikret meg om at dette er helt ufarlig, og hun brukte det selv da hun gikk gravid.

Kjenner likevel at jeg er skepisk til og ta denne medisinen. Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stor tro på alternativ medisin, også homeopatmedisin. Hørtes lurt ut synes jeg;) Vet det er noen homeopater som skriver ut homeopatmedisin som skal hjelpe på modning og fødsel også...

Skrevet

Homeopatmedisiner er i praksis så utvannet at det er veldig lite virkestoffer i dem. Skulle neppe være noe problem, men hadde sjekket med lege før jeg tok noe som helst.

Skrevet

Lite, det er vel i praksis ingenting igjen. Det er minnet om stoffene som er vesentlig i homeopati, er det ikke? Det er altså bare sukkerkuler, dyrt sukker er det iallefall:)

Skrevet

Jo, det har du helt rett i, men tenkte jeg ikke skulle tråkke på noen tær, siden spørsmålet ikke helt dreide seg om det ;-)

Skrevet

:)

Tenkte samme tanken, men vurderte det slik at det er jo det som er sannheten, det sier homeopatene jo selv også:) Om det funker, skal jeg ikke kommentere her, men det ligger vel i kortene hva jeg tenker om det.

Så da håpe jeg at tærne er like hele:)

Skrevet

Hehehe, vi får satse på det =)

Skrevet

Hehe, tærne mine er like hele selv om jeg er uenig med dere i effekten;) Har prøvd det flere ganger med vellykket resultat for ulike problemer. Vanlig sukker hadde nok ikke blitt kvitt brystbetennelsen min... Men for all del, folk velger selv hva de vil tro på ;)

Skrevet

Det er det som er så fint, vi velger selv det vi tror på, men da må vi også vite hva vi velger mellom :) Jeg er for å se til alternative løsninger, altså, men at jeg skal bi kvitt min feber ved å spise sukkerkuler som en gang var i kontakt med feberfremkallende plantestoffer, det nekter jeg å tro på:)

Jeg har også brukt homeopati, min mor var litt frelst på det da jeg var liten. Jeg ble vel også frisk, men hadde nok blitt det uansett:) Placeboeffekten er jo heller ikke til å kimse av:)

Men altså, det er der vi er uenige, og sånn er det:)

.. ja, altså.. jeg vet jeg avsporet det hele her nå.. jeg kjeder meg, og sitter her og svarer på det meste :P

Skrevet

Hi hi

Har og hørt at det bare er sukkerkuler. Med "utvannet" medisin. Tolker det dithen at det ikke er skadelig og ta det, med den lille i magen. Om det virkelig funker eller om det gir en placeboeffekt, er meg egentlig revnende likegyldig, om det skulle vise seg og ha en eller annen effekt på meg:)

Da får jeg kanskje sove de 4 neste ukene:)

Og hvis det var mine tær dere var redde for er de hele, men kunne trengt litt pedikyr. ikke på grunn av kommentarene her, men fordi magen er blitt for stor til at jeg klarer og stelle pent med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...