Gå til innhold

bebi på 3 uker, må jeg begynne i arbeid? (utvisning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten på 3uker nå å jeg vet ikke hvordan vi skal klare oss, jeg bor å er sammen med barnefar men han har fått utvisning å får derfår ikke lov å jobbe.

Må jeg ut i arbeid da?

Har ingen lyst, men vi trenger jo penger..

noen som vet noe å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ikke permisjonspenger eller engangsstønad?

Hvor lenge er det til han må reise, har han ikke krav på sosialstønader frem til han drar?

Ta kontakt med nav og advokat.

Skrevet

har fått engangstønad, men 34000 er ikke noe å leve lenge av får 3.

får ikke permisjonspenger får jeg har gått skole..

vet ikke når han skal dra :/

Skrevet

Kan du ikke ringe NAV da, s setter de opp en løsning for deg. Det er ingen som trenger å "dø av fatigdom" i Norge. Her inne blir det mye synsing, men du får ikke ordentlig hjelp før du setter i gang tiltak selv, og derfor anbefaler jeg å spørre om akkurat det samme til NAV, ikke inne her. Lykke til.

Skrevet

Sukk... og jeg spør igjen. Hvorfor får man barn når ikke situasjonen tillater det i det hele tatt??? Blir helt oppgitt. Man kan ikke leve av og for luft og kjærleik.....

Skrevet

Hvorfor fikk han utvisning når dere har barn sammen. Er det ikke bare å gifte seg asap?

Skrevet

1638

En smule materialistisk er du ikke? Det å si at folk ikke skal få barn fordi de ikke har alt på plass er lattelig. Mange mister også allt etter at de har fått barn. Livet er ikke så enkelt som du vil ha det til.

Skrevet

barnet kom når han hadde lovlig opphold her i landet å var uviten om utvisning, fikk utvisning en mnd før barnet var ute i verden.

nå har vi klaget å venter på endelig svar som kan ta opp til et år.

å gjifte seg hjelper ikke, det kan bare gjøre det vanskligere om han ikke får bli (ikke har vi lov å gifte oss heller)

har snakket med nav å di er ikke til hjelp, kun om jeg er alenemor.

Skrevet

Har du ikke hørt om at uforutsette ting kan skje? Er ikke sikkert situasjoen for hi var slik da hun ble gravid.

Til Hi.

Du skriver at du har gått på skole, har du ikke krav på fødselsstipend?

Hvis du har gått på skole de 6 siste mnd har du krav på stipend(sommerferien telles med så lenge du har vært i utdanning før sommerferien).

Når mannen din reiser så kan du kanskje ha krav på overgangsstønad, siden han må ut av landet. Du få høre med nav.

Mulig du kan få noe av sosialen, hvis ingen av dere har inntekt nå så burde dere få det.

Skrevet

så derfår hører jeg her kansje noen som har greie på dette eller er i samme situasjon som kunne komme med noe lurt :-)

men takker får alle svar å synspunkter.

Skrevet

Sosialkontoret. De vil hjelpe deg og ungen, ikke nødvendigvis faren. Jeg har aldri hørt om et sosialkontor som forlanger at mødre skal jobbe med så små barn, men du vil antagelig måtte ut i jobb tidligere enn du ellers hadde måttet. Far er der jo og kan ta seg av ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...