Gå til innhold

sterke smerter, noen som har det lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SPesielt etter at jeg har lagt eller sittet iro og reiser meg så får jeg utrolige smerter på hver side nederst i magen! stikkninger! er dette normalt? noen andre som har det slik?:S er litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har noe som for meg minner om sterke menssmerter. De kommer ofte om natten når jeg sover, eller har tatt en liten lur. De er ganske sterke, men gir seg etterhvert om jeg står opp og beveger litt på meg.

Spurte legen min om dette som sa at det var helt normalt pga livmoren som strekker og tøyer litt.

Men vet ikke om jeg vil kalle det stikninger...

Men så lenge jeg ikke blør er jeg happy egentlig.

Hør med legen om du er usikker og bekymret. Så slipper du gå rundt å være urolig hvertall.:)

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Når jeg reiser meg så får jeg relativt kraftige smerter i magen, egentlig like mye foran i magen som på sidene. Det føles som plutselig menssmerter egentlig. Når jeg sitter føler jeg meg veldig oppblåst.

Det er helt normalt. Det er tross alt mye som skjer i livmoren når en er gravid. MEN er du bekymret så er det lurt å ta kontakt med legen din.

Skrevet

jeg kommer nokk sikkert til å vere ganske så bekymret uansett hva folk sier! alt er så nytt, og er masse man skal ta hensyn til! og selvfølgelig når man har vondt, så blir man litt sånn " oj, hva er dette". Men tusen takk for svar jenter! det roet no ivertfall nervene mine littegran=)

Skrevet

foresten, det gjør også vondt når jeg tisser... på begge sidene av magen!:S kanskje det bare er jeg som kjenner etter litt for godt... men jah:)

Skrevet

Jeg har de samme smertene. Har hatt de siden jeg testet positivt, er nå 5+2. Legen min var overraskende bekymret da jeg tok det opp med ham idag, og sykemeldte meg ut uken. Sikkert ekstra bekymret siden jeg hadde en SA for 2 mnd siden.

Det har faktisk blitt veldig mye bedre idag når jeg har tatt det med ro hele dagen, kanskje det kan hjelpe deg også? Reiser meg rolig når jeg har sittet o.l.

Våkner av og til om natten av det også, litt skummelt. Og når blæren er full gjør det også vondt.

Jeg for min del ble mer bekymret av å gå til legen, i utgangspunktet trodde jeg det var såkalte ligamentsmerter (leddbåndene som strekker seg). Har lest masse på nettet om gravide med slike smerter, tror det er helt normalt :)

Skrevet

Hei. Jeg våknet idag med samme smertene som stikkinger og det gjorde også kjempe vondt under magen når jeg tisset imorrest. Tok kontakt med legen og det viste seg at jeg hadde fått urinveisinfeksjon igjen. Legen forsikret meg at det var normalt med slike smerter tidlig i graviditeten og at jeg ikke burde beskymre meg så mye. Ble sykemeldt ut uken.

Skrevet

Kjenner igjen d du beskriver...jeg trur dette er ligament smerter jeg,,,når livmoren vokser strekker ligament båndene som er på hver side av livmoren seg og da blir d litt ubehagelig...de fleste har vel slike smerter i større eller mindre grad når de er gravide vil jeg tro=) Jeg hadde slike helt fra uke 6 og til nå,uke 9, og har også fått en urinveisinfeksjon som gjorde dette litt værre...man kan få litt vondere av det,ivertfall i underlivet...men jeg mener dette er normalt...det er faktisk normalt å ha plager ved en graviditet=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...