Gå til innhold

Pappaperm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har deltidsjobb. Har kun hver 4 helg fast, men jobber også vakter utenom dette. De periodene han jobber under 50% får han dagpenger fra Nav, i tillegg til lønna fra arbeidsgiveren. Når jeg er ferdig med min fødselspermisjon, er det meninga at han skal ha 6 uker pappaperm. Har noen spørsmål i forbindelse med dette:

Spiller det egentlig noen stor rolle om han tar ut denne permisjonen? Kan han ikke bare si nei til ekstravakter og fortsette å motta dagpenger fra NAV? Noen som vet hva som vil lønne seg økonomisk?

Han er også musikklærer 1 time i uka. Det blir litt dumt å ta 6 uker perm fra denne jobben, siden han ikke kommer til å få vikar. Kan han evt. ha perm fra den andre jobben og fortsette å ha disse timene?

Blir takknemlig om noen vet, og gidder å svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss dere taper mye penger på at han har perm bør dere jo revurdere det.

Men de bør dere jo snakke med NAV om i god tid, slik at dere kan vurdere økonomien når han skal ha perm.

Har du valgt 80% el 100%?

Skrevet

Hvis han skal ha pappaperm har han ikke rett på dagpenger, hvis ikke jeg har missforstått regelverket da. Snakk med veileder på NAV-kontoret.

Skrevet

Jeg vet ikke om vi taper penger på om han tar permen eller ikke. Hvis jeg spør om råd på NAV, vil de da være ærlige å fortelle oss hva som lønner seg? Eller vil de f.eks si at han må ta perm og at de ikke vil betale dagpenger for den perioden?

Har for dårlige erfaringer med NAV til at jeg stoler på at de råder oss til å gjøre det som er best for oss.... dessverre.

Men er det noen her som har mann med deltisjobb? Hvordan har dere gjort det med pappaperm?

Skrevet

Og jeg er klar over at man ikke kan gå på dagpenger og ha pappaperm samtidig.

Hi

Skrevet

Dere har alltid rett på det som lønner seg for dere. Men kan være at den du har snakket med ikke har den hele og fulle oversikten over regelverket, det skjer nemlig...:-))

Skrevet

Du kan jo ringe Nav anonymt og snakke med de..

Skrevet

Takk for svar Gravidtilslutt!

Har et annet spm til deg. Vil de på Nav råde mannen min til ikke å ta i mot for mange ekstravakter? Han vil nemlig tape penger på det siden han ikke får dagpenger fra NAV hvis han jobber over 50% (og han ikke har sjans til å få jobbet 100%. Tenker på til vanlig nå, ikke når han skal ha pappaperm.

Skrevet

Takk for tips. Går an å være anonym ja:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...