Gå til innhold

Var på vending i dag!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Tenkte å skrive litt om hvordan det gikk på SUS når de skulle vende babyen.

Jeg var dritnervøs!! Hadde hørt om vending, lest om vending og det hørtes skummelt ut! Det var CTG registrering først, så ventetid til legen kom... han var veldig snill, men dansk.. så jeg forstod lite og ingenting av hva han sa, godt mannen min har bodd i danmark så han svarte for meg hehe..Mange studenter som villle se dette her. Han forklarte at jeg skulle få ett stoff som skulle få livmora til å slappe av slik at det ikke kom kynnere under snu-prosessen. Han sa jeg ville få hjertebank av det og at det ikke var farlig og at jeg skulle puste godt så ville det gå over, når jeg så følte meg fin ville han starte snuingen.

Det var ekkelt å kjenne kroppen reagere slik på det stoffet, jeg ble kvalm og prøvde å kaste opp, men det gikk fort over. Så startet han forsiktig med å skue rumpa opp fra bekkenet (han lå i seteleie) han holdt på i vel 10 min, skuet på hodet som låg øverst i magen, han var veldig forsiktig og ba meg gi beskjed om det skulle bli vondt. Jeg svettet mye pga reaksjonen på det avslappende stoffet og hadde en god kald klut på pannen, konsentrerte meg veldig om å slappe av.Så ba han den ene legestudenten finne UL apparatet og plasserte det nede, og sa "nå ligger hodet ned". Jeg ble litt paff, fordi jeg trudde vi såvidt var i gang, men veldig glad og lettet. Ikke avskremmende i det hele:) Vil absolutt anbefale de det kan være aktuelt for å prøve vending.. nå er det kun noen timer siden, det romstrerer veldig i magen, han har nok ikke helt vent seg til sin nye stilling enda stakker.. Om ei uke skal jeg inn til SUS igjen å sjekke leiet, krysser fingrene for at hodet er godt ned i bekkenet da og kansje ikke lenge til fødsel:)

er 37 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hørt mye rart om vending, men dette virket jo greit. Flott at snuoperasjonen var vellykket - får håpe han finner roen snart med hodet ned :-).

Skrevet

Kjekt du skrev om dette; har lurt på hvordan det foregår! Krysser fingrene for at hode fester seg.

Skrevet

det var deilig å lese din opplevelse av vendingen:) jeg skal i neste uke, og er litt nervøs, så det var flott å lese innlegget ditt!

krysser fingre og tær for at bebisen din blir liggende med hodet ned, og at min gjør det samme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...