tudelideisann Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg har ca 20 kilo for mye som jeg sliter stort med å bli kvitt. Har alltid vært kraftig men ikke så mye. Så jeg lurer på om det er noen i samme båt her som er overvektige med pcos som har blitt gravide etter pergo? Jeg har tatt et par enkle kurer pergo før, men uten resultat. Har uregelmessig syklus og sjelden el. Skal prøve dobbel kur etter jul en gang. Hvordan er sjansene ved dobbel kur kontra enkel skal tro??
tudelideisann Skrevet 11. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. november 2008 Ingen overvektige gravide damer her inne?? Jøss da ble jeg ikke særlig optimist gitt!
norcathy Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Titt tei Jeg svarer deg vet du, jeg holder for det meste til på ass. bef. Jeg er overvektig, men jeg har ikke mens eller eggløsning..... så pergo hadde ingen effekt på meg, de så ikke engang på blodprøvene mine at jeg hadde tatt pergo ! hehe, så jeg er av den "heldige" type... Så nå har jeg hatt 4 ivf , 10 frys, men fortsatt ingen barn, jeg ble gravid sommeren 06, med to , men dessverre sluttet hjertene å slå. Så nå i vår tok jeg tak i meg selv, å fra 1 mai til nå har jeg gått ned 16 kg, skal ned litt til, å håper da kanskje jeg kan få systemet til å funke litt av seg selv. Vi får vente å se... Håper virkelig du slipper hele runden som vi har vært igjennom, selv om jeg må si jeg har lært masse....på godt og vondt. Masse lykke til Bare å sende meg en mld altså Klem klem,
tudelideisann Skrevet 13. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2008 Hei og takk for svar! ) Oi du har virkelig tatt i et tak for å bli gravid kan man vel si! Håper jeg slipper å gå igjennom ivf, for har hørt at det er ganske pyton når de skal ta ut eggene for ikke å snakke om alle hormonene man pumper i seg.... Men hvordan fikk du ut egg visst du ikke har mens og EL? Jeg har også hørt at du må være så og så slank for å få ivf. Har vært hos gynekolog og fikk ikke Pergo før jeg gikk ned minst 10 kg.... Har virkelig prøvd men kiloene sitter limt rundt livet! Hvordan klarte du å gå ned så masse da? Godt gjort forresten! Håper det vil klaffe snart for deg, heldigvis så sier legen om du går ned 10% i vekt, så forbedrer sjansene seg 25% for å bli gravid! Så du fortjener virkelig å bli gravid! Masse lykke til deg og!
norcathy Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Hehe..ja vi har virkelig stått på men vet du hva, behandlingen med ivf på klinikken i Porsgrunn har bare vært helt fantastisk, SAVNER DE MASSE. Så jeg ringer de innimellom bare for å skravle....hehe så hvordan man takler ivf og hormoner er litt opp til en selv altså. Pga pcos så har jeg dårlig med mens, kanskje en-to ganger i året, men nårjeg har blitt behandlet med hormoner til ivf forsøk så har jeg vrt som en verpehøne hehe, masse egg og bra egg, men de har ikke ville feste seg... Vektnedgang har jeg fått hjelp fra legen med, jeg har gått på reductil, legen forsto godt at det var vanskelig å gå ned i vekt når man har et hormonsystem som ikke fungerer, så jeg begynte på det + MASSE trening, å det er så gøy å se resultater + at jeg nå også tar metformin 3 om dagen. Men trening trening trening ..... Så får vi se om jeg evt kan prøve pergo igjen nå. Vi får backe hverandre opp og virkelig stå på, vi fortjener baby .... Hvor er du fra ?? Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå