Gå til innhold

litt ekkelt.. men jeg tror jeg dør

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke bokstavlitalt dør, men det gjør så sinnsykt vondt når jeg skal bæsje ( blir litt detaljert, beklager).

Jeg fødte får litt over 3 uker siden, det tok ca en uke etter fødsel før jeg bæsja å det er utrolig vondt fortsatt å avføringa er stein hardt.

Jeg klarer ikke sitte på do en gang, er så smertfult å litt etter.

Det er som en stoor hard stein skal ut, men i sta når det "store steinen" endelig var ute kom det normal myk avføring.

Hva er dette? Noen som vet, hadde vært til stor hjelp, gruer meg til å gå på do neste gang..

hjelp hjelp!

Takk får svar til mitt ekle innlegg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne og tygge svisker;) Eller du kan ta lactolose, det kan du kjøpe på apoteket;)

Ellers så må du drikke MASSE vann og få i deg nok fiber. Men husk spiser du mye fiber men ikke drikker nok så får du steinhard mage...

Lykke til;)

Skrevet

så det kan bare være at jeg har hard mage ikke hemorider?

har ikke mye matlyst etter fødsel så har vært litt dårlig med å få i meg mat å drikke..

jeg er villig til å tygge svisker om det skal hjelpe, hehe

Skrevet

Det er garantert hemorider! de kan være innvendig også og det er få som ikke får det etter en fødsel. Var slik selv..jeg klarte ikke å bæsje i det hele tatt før jeg fikk tak i salve, det hjalp!

Skrevet

Fatter ikke at norsk fødselsomsorg kan tipse mer om dette. Hørte ikke et tyst om at man kan gå levende inn i helvete på dass en periode etter fødsel.

Pass på å få i deg masse vann. Min løsning var å kjøpe denne sviskekompottdesserten til Nora. Den tømte jeg litt av over 2-3 ss linfrø som hadde bløtt deg i kokende vann 3-4 ganger for dagen.

Det hjalp!! Prøvde mye, men dette var bedre enn klyster, produkt fra helsekost, apotek og biola osv.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn etter begge mine fødsler. Kjentes ut som jeg bæsjet piggtråd, selv om den ikke var særlig hard og det kom friskt blod på papiret ofte! Tok røntgen av tarmen en stund senere (etter første fødsel) og alt var ok.'

Etter andre fødsel var det samme helvete igjen hver gang jeg skulle bommelibomme, piggtråd drit og blod på papiret. Er rimelig sikker på at det var hemoroider eller evt. en rift etter fødselen som ikke ville gro.

Det gikk ihvertfall over av seg selv, har ikke brukt noe salve.

Lactulose er greit hvis du er hard, det smører tarmen. Bland 15 ml. i appelsinjuice f.eks. og drikk noen ganger om dagen.

Skrevet

uff, syns det er kjempe fært!

Enig med deg di burde tipse litt mer om det, jeg spurte også di på sykehuset om man kunne få problemer med å bæsje etter fødsel men di sa det ikke skulle være noe problem..

hvor lang tid holdt dere på sånn?

Skal prøve den sviske oppskriften din, men bare ve at du spiste det gjikk det over?

mange takk får svar vært fall, setter pris på det :-)

kansje litt stygt å si av meg, men er litt godt å høre jeg ikke er alene..

Skrevet

Det trenger ikke være hemorioder. Jeg hadde det på samme måte som deg. Trodde det var hemoroider og brukte hemoroide krem i 6uker uten at noe hendte. Gikk til legen og fikk beskjed om at jeg hadde en"tennisalbue"i bakenden;) Ikke noe han kunne gjere noe med,det gikk over av seg selv.Men spis svisker,det hjalp meg med avforingen iallefall.Smaker dritt,men er utrolig effektivt.

Skrevet

går du på jerntbl etter fødselen?

I så fall virker dette inn på avføringen at den blir hardere.

Jeg har gått på jern inntil i forige uke, i 2,5 mnd.

Har hatt problemer med hard mage ila behandlingstiden. Og det kjentes ut som jeg dreit glass skår. Prøvde scheriproctsalve i 1 uke uten effekt Legen ville at jeg helst skulle gå på jern litt lenger, men sluttet altså i forrige uke. Og livet ble noe helt annet etterpå:)

Nå kan jeg gå på do uten å grue meg...

Skrevet

vet nøyaktig hvordan du har det! au au au

utrolig at man ikke kan få litt bedre veiledning på barsel om slike problemer før man drar hjem:(

som mange andre skriver, ta lactulose eller spis svisker. og husk at du må drikke MASSE vann! lykke til med hele dritten;)

Skrevet

Hei!

Hadde samme greiern etter fødsel.. tror ikke jeg har/hadde hermorider..

Gjorde ingenting spesielt.. men det gikk over etterhvert.. tok kanskje 4-5 måneder før alt var som normalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...