Gå til innhold

hvordan organiserer dere alt når dere skal flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal begynne å pusse opp det nye huset så har et par mnd å flytte på så har jo god tid... men hvordan legger jeg det opp mest effektivt, hvor begynner man når man ikke skal flytte fort og alt på engang men litt og litt... det nye huset er jo ikke klart til å få alt på plass for om en god stund da så er ve helst pakking her vi bor nå jeg kan begynne med...

jeg hater å flytte!! hehe. det er så kjedelig å få det til å gå effektivt og skikkelig!!

Og så blir jeg høygravid på den tiden så ting tar sikkert litt tid pga det også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flyttet et par tre ganger de siste årene. Det første jeg jeg pakker er det jeg ikke bruker ofte, klær pakker jeg sist, siden det er "bare" å hive i kasser med hengere på.

Det virker som du kan ta det litt og litt, da ville jeg begynt med boder å tømt de og flyttet det til ny huset. så ting jeg ikke bruker ofte, jeg har alltid merket eskene med hva de innholder og hvor de skal, kjøkken, bad, stue osv.

Men om det er effektivt, kan jo diskuteres:-)

Det værste å pakke syns jeg er det som blir til sist, det blir slike rote esker med alt mulig i. Samt å rydde rote skuffer og skap med det rare i:-)

Skrevet

jeg kjenner motivasjonen ebber ut her :) hehe

gleder meg som en unge til å begynne å pusse opp selv om det også blir tungt nok med bekkenløsning osv :) men å attpåtil skulle flytte frister lite... hehe

får bare skaffe oss esker etterhvert og begynne i det små... :)

Skrevet

Om man bare skal flytte til et annet hus en kort vei unna(under et par timers kjøring) og kan ta det over noen dager eller mer så er det jo ikke så nøye med organiseringen. Man kan da pakke ned alt man ikke bruker til daglig(og det er veldig mye) og ta alt det med først og så bare ta en siste runde med resten til slutt.

Det er verre når man skal flytte fra den ene enden av landet til den andre og alt skal klaffe med jobb til begge, barnehage, kjøp av hus, salg av hus, pakking av alt på en gang, flytting osv. mens man fortsatt skal få ting til å gå rundt i det daglige for hele familien. ;-)

Skrevet

vi er veldig heldige sånn for vi flytter bare 4 km... og har jo som sagt god tid...

kanskje like greit å vente med å flytte bort en del ting til huset er mer klart å flytte inn i... noen rom kan vi jo stable esker i da..

får heller bruke energien på å pusse opp i desember og så rydde og kaste og gi bort osv her hjemme før det pakkes i esker og flyttes når vi nærmer oss den tida vi skal flytte alt :)

jeg hater å pakke rene ting i esker og så måtte avske alt før det skal på plass igjen... det er kjedelig... hele kjøkkenet står jo på hodet noen dager til man kommer i orden...

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Utnytt ihvertfall tiden til å kaste alt skrot!

Skal man pakke i en fei blir det ofte til at man pakker ned ting man egentlig burde kastet eller gitt vekk, men siden du har litt tid kan du jo være litt kritisk og kaste ting du egentlig vet aldri blir reparert eller brukt igjen...

Begynn med boder og kott, og sorter skikkelig når du først skal pakke, så du slipper å begynne med omorganisering når du har flyttet i nytt hus...

Og så tar du det du bruker daglig til sist=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...