Gå til innhold

Til dere mammaer som er hjemmeværende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år og har en sønn på 10,5 mnd. Jeg droppet ut av vidergående da jeg var 17, fordi jeg følte jeg hadde valgt feil linje. Jeg skulle begynne igjen året etter, men så ble jeg gravid, og siden jeg hadde termin i desmber, hadde hele året blitt ødelagt.

Jeg søkte om å få skoleplass i Akershus i dette skoleåret, men siden jeg da bodde i sandnes og ikkje var registrert i folkeregisteret som at jeg bodde i Akershus før mars 2008, fikk jeg ikke skoleplass.

Har tenkt å søke om skoleplass igjen neste år.

Men jeg vurderer å være hjemmeværende med sønnen vår, og få en til. Så det jeg lurer på et om dere har fullført utdanning etter vidergående eller om dere sa dere ferdig med skolen etter vidergående?

Dette ble litt lengre en jeg hadde tenkt, men jeg følte jeg måtte fortelle heile historien....

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke hjemmeværende da. Men jeg går på skole, holder på å fulføre VGS nå, å skal ta videre utdaning etter det. Jeg føler at jeg må skaffe meg en utdaning sånn at jeg klarer å forsørge sønnen min på best mulig måte.

Skrevet

jeg går 2året på vidergående no men tenker å slutte siden jeg har så mye fravær pga snuppa har vært mye syk.. jeg tenker å begynne å jobbe 80% stilling i barnehage om jeg får det å kansje begynne å prøve på en, hadde ikke tenkt før jeg var ferdig med vidergående men om jeg slutter kan jeg det.. har tenkt å ta studiespessialisering på siden, mangler bare 3fag siden jeg har 3 fag fra 1året.. man må jo ikke ha utdannelse men det er lurt.. jeg har ikke tenkt å gå no videre de første årene hvertfall..

Skrevet

Jeg har sagt meg ferdig med med VGS. Men det er mest fordi jeg faktisk er ferdig. Jeg gikk HS vg1, og et år på skole for å bli hudpleier.

Så jeg skal begynne å jobbe igjen i 2010 da snuppa har blitt rundt 2 år, og småen er rundt 1 år.

Skrevet

jeg rakk nesten å fullføre men tok opp en 5-6 fag da jeg var høygravid og da jenta mi var rundt året. nå går jeg advokatsekretær deltid(påkvelden to ganger i uken) og er hjemmeværende fortsatt. hun er straks 2 år, men går i parken fra 10-14. begynner å jobbe i tillegg, da hun har fått bhg plass fra jan. anbaferer deg virkelig å fullføre:) men er to tette det du virkleig vil ha, så kjør på, men vær obs på at skole med to små er serdeles mye hardere enn med bare ett barn. lykke til uansett:)

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Jeg er delvis hjemmeværende...=P

Jeg har begynt igjen med skole, begynte når hun var et år. Men jeg studerer på nettet, så jeg har mulighet til å legge opp dagene mye selv. Har henne hjemme 2-3 dager i uka, og så er hun hos min supersnille svigermor de resterende dagene. I tillegg jobber jeg annenhver helg.

Jeg tar allmenn påbygg siden jeg har yrkesrettet utdannelse (gartner). Skal ta bachelor i økonomi og administrasjon, men vi venter en liten en til i mai så det blir et års pause der da... Men det gjør ikke noe, jeg har god tid på meg, er jo bare snart 22 år=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...