Gå til innhold

Min positive keisersnitt opplevelse:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare å skrive et lite innlegg nå som jeg har kommet hjem fra sykehuset og kommet godt igang her hjemme med den nydelige tulla vår!

Vi møtte opp på bærum kl 06.00 15 okt, der ble vi tatt godt imot og fulgt inn til et lite rom der det lå en seng. Jeg fikk sykehusskjorte og veneflon i hånden før vi ble alene til å snakke om det store som skulle skje. Vi var begge rolige og sovnet faktisk litt - jeg i sengen og samboeren min i stol ved siden av.

Etter en stund ble jeg trillet ned på operasjonsstuen, og samboeren gikk for å kle seg om. Vel inne fikk jeg enda en veneflon, og et stikk i ryggen. Gjorde ikke noe særlig vondt - et stikk - og så en varmende følelse nedover rumpen og senere beina. Så fikk jeg kateteret etter spinalen ble gitt (etter eget ønske).

Så satte de igang - det var ikke vondt i det hele tatt! Kjente litt berøring, men ikke noe ubehag. Tulla ble hentet ut etter kort tid - og det første møtet ble tårevått for oss alle tre... Samboeren ble med ut for å ta navlestrengen og gi henne varme tepper - så kom de inn igjen. Vi satt der alle tre og pludret mens kirurgene gjorde det de skulle. Like før jeg var ferdig gikk jordmor og samboeren ut med den lille jenta vår for å vaske og veie, og jeg lå igjen. Holdt faktisk på å sovne der jeg lå. Hadde en del kuldesjokk - noe som er helt vanlig - så jeg lå og rista litt:)

Da jeg var ferdig og de hadde trillet meg ut kom de inn med jenta mi igjen, og jeg fikk amme med en gang. var ikke mye som kom, men nok til at vi sovnet begge to.

Jeg hadde ikke noe smerter i såret. Litt menssmerter, men ikke noe i nærheten av det jeg har hatt hver mnd i alle år... Fikk derfor nesten ikke smertestillende - helt greit. Klarte meg med paracet de 4 neste dagene. Og da ville jeg hjem! Selv om jeg fikk ligge alene på rom de to første nettene, så er hjemme best uansett hvor fint det er på sykehus!

Hadde litt vondt i såret når jeg gikk mye de første dagene og litt ubehag når jeg snudde meg i sengen. Sikkert litt pga magemusklene som var litt fraværende også.

Jeg hadde et veldig fint keisersnitt! Ikke noe å grue seg til. Det som jeg syns var det skumleste var alt det nye jeg skulle igjennom som jeg aldri hadde opplevd før. Tankene tar overhånd...

Men jenter!! Gled dere!! Og ikke tenk altfor mye!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med en flott fødselsopplevelse og med den lille tulla:-)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Utrolig flott at du la ut en positiv keisersnittopplevelse. Takk for at du delte den her =)

Skrevet

Gratulerer så mye med Prinsessen :o) Kjekt å høre at alt gikk bra & at du hadde en fin fødsel! Masse lykke til videre :o)

Skrevet

Takk for historie, og gratulerer så mye. Jeg skal ha KS, og det er fint å høre historier der det har gått så fint. Håper de på Ullevål er like "snille" med å gi meg barnet mitt med en gang..

Skrevet

Ja det er nok av skremselspropaganda... Så derfor tenkte jeg å komme med noe positivt! Det roet meg ned å lese det før fødsel i alle fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...