220283 Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 hva skal jeg pakke i bagen?? til meg selv og til babyen. er førstegangsfødene å trenger litt hjelp. Har termin 30 nov. så tenkte at det kanskje var lurt å få pakka den snart. håper på svar (",)
lilletrollet Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Jeg hadde pakket alt for lite sist, så i går begynte jeg å pakke til denne gangen. Du må ha med fotoapparat (evt videokamera), noe å skrive på og med, kanskje ei bok dersom det drøyer i langdrag, toalettsaker (husk store nattbind) mange engangstruser (fås på appoteket), er jo veldig lettvint for du kan bare kaste de når det kommer litt blod utafor, litt mer bukser enn du normalt sett ville tatt med i tilfelle lekasje, morgenkåpe, lester evt tøfler, ammebh, ullinnlegg og lanolin til puppene, skjell hvis du er redd for å bli sår (får også på appoteket), ammegensere eller vanlig evt skjorte, du svetter ganske mye så det kan være greit å ha litt å skifte med, mobilen og laderen, svangerskapskortet, noe å drikke med sukker i for å få opp blodsukkeret etter fødselen. Jeg var visst nok et syn for penger der jeg lå å ble sydd med store lester på, ristet som et aspelauv, drakk Battery med sugerør og var svett og lykkelig... Til den lille så syntes jeg det var artig å ha med egne klær, så jeg har pakket pysj, 2 ullbodyer, 2 strømpebukser, 2 par sokker, 2 skift av klær, hjemreisesett, luer i litt ulik tykkelse og størrelse, votter, varm dress, lester, et lite teppe, alt av såper og bleier har de på sykehuset. Trur det var det meste. Lykke til :-)
220283 Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 takk for hjelpa :-) nå kan jeg begynne å pakke. når har du termin da?
FrøkenJ Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Hei hei....tusen takk for en liten og grei liste...syns alle sammen ramse opp tusen ting....har tenkt å pakke litt idag...har 20 dager igjen...så det va veldig greit!!!! kjempekjekt med folk som ikke tar helt av heller...:-)
lilletrollet Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg har termin 23.desember, men har hatt så heftig meg vonde kynnere i det siste at jeg har pakket det meste sånn i tilfelle. Er jo greit å ikke pakke alt for mye. I utgangspunktet skal man jo bare være der noen få dager og hvis man må være lengre så kan man jo få mannen eller noen andre til å ta med det man måtte ha behov for. Lykke til, jenter. Nu er vi snart i mål:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå