Gjest Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg gruer meg nesten mer til renselsen enn til selve fødselen... Fødselen er i det minste relativt raskt overstått, men man blør jo i flere uker etterpå. (Hvor lenge er det forresten vanligst å blø?) Jeg hater, hater, hater å ha mensen. Hvis jeg må bruke bind føler jeg meg så utrolig ekkel, syns det lukter fælt å føler meg skitten selv om jeg er ny-dusjet. Kun tamponger for min del, men det kan man jo ikke bruke etter en fødsel. Sikkert en utrolig teit ting å grue seg til, men jeg tenker mye på det... Man får jo mye besøk i tiden etter fødsel, å der skal jeg sitte å føle meg grusom. Dere som allerede har vært gjennom en fødsel og renselse: tenkte dere mye på det? Eller kommer det litt i bakgrunn med den nye babyen å alt? (Det er det jeg håper på, hehe)
2SønnerSmå Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Er ikke dt jeg tenker mest på,men syntes ikke det var særlig behagelig sist,jeg blødde i nærmere 7-8 uker =( Jeg er også en tampong jente,HATER bind,føler meg skitten og stinky,men men... hva gjør man ikke for å få disse søte små
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 det er veldig forskjellig fra person til person hvor lenge man blør.. Jeg var ferdig med blødningen før jeg dro fra barsel,brukte bare de diiigre bleiene to dager,før d var nok med vanlig nattbind. Men jeg tror at bringebærblad kapslen og teen hjalp på dette,slik at livmora trekker seg hurtigere sammen. men som sagt,det er forskjellig på alle=) når babyen er ute,er det ikke så ille,du tenker ikke over det på samme måte som når man her mensen=)
Gjest Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Jeg gruer meg veldig til renselsen. Ei jeg kjenner fortalte ganske detaljert om hvordan hun hadde det denne tiden, og hvilke ting som kommer ut.. ÆSJ.. skulle ønske jeg ble spart de detaljene der. Men jeg skal kjøpe meg en liten dusj å feste til vasken på badet. Så jeg kan skylle meg etter dobesøk. Å æsj.. gruer meg...
Krissy78 Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Jeg tenkte heller ikke så veldig mye på det... Det var liksom bare sånn det var :-) Jeg sluttet med de diiigre bleiene da jeg dro fra sykehuset og brukte vanlige nattbind etter det. Tror jeg blødde i en til to uker, men det var ikke så veldige blødninger. Vet at noen sliter med at det kommer ut store klumper med blod, men det slapp jeg heldigvis. Som de andre også sier så varierer det veldig fra person til person, men jeg tror ikke at det er det du kommer til å være mest opptatt av etter fødselen ;-) Lykke til!!
Youngster*mamma* Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Du er ikke alene. Jeg gruer meg ikke det spor til fødselen. Ikke i det hele tatt faktisk. Men gruer meg noe sinnsykt til etterpå med tanke på blod å gørr. Jeg er akuratt lik deg, bare tamponger, så dette blir en ubehagelig opplevelse. Prøver å tenke minst mulig på dette siden det er så mange som har hatt det slik før meg, men eneste jeg klarer å tenke er at det blir ekkelt. Krysser fingrene for at jeg er en av dem som blør i 2 uker og ikke lenger. Men men. Det er vell verdt det for å si det sånn;)
KR0705 Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Trodde bare det var meg som grua meg til det jeg... Men ikke tort å si noe til venninnene mine som har fått barn for føler meg litt prippen som fokuserer på renselsen etterpå.... 6 uker er lenge med bind... Men er kanskje som noen skriver her inne at når babyen kommer er det "glemt".
Herkules Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Jeg gruer meg ikke til fødselen, men jeg vet dagene etter med vondt for å tørke seg og ømt og blod og gørr ikke er noe særlig. Jeg måtte heller ikke ha de store bind/bleiene mange dagene, men det at jeg blødde igjenom alt på sykehuset syns jeg var ekkelt. Jeg tror ikke det er noe som vi kan påvirke, det som skal ut skal ut. jeg merket at det å gå med bind i seg selv irriterte litt nedentil så ideelt sett skulle man kanskje ha skiftet bind og dusjet seg flere ganger om dagen.. Ja ja jeg kan vel si at jeg ruer mer til de første dagene etter enn selve fødselen ja..
Gjest Skrevet 4. november 2008 #9 Skrevet 4. november 2008 Æsj ja, de første par ukene kan jeg si jeg gruer meg litt til.. Sliten i kroppen, vondt nedentil, blø som en gris, ingen rutiner, bare trøtt og blæh hehe.. Men når man slutter å blø, stingene forsvinner og energien kommer tilbake så er de dagene med slit og æsj glemt med en gang da Jeg var veldig veldig heldig å blødde bare i 10 dager, men det finnes jo de som blør i 6 uker også :-S
jinte1983 Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Ett lite tips: kjøp masse våtservietter (vet at apotek1 har tilbud på noen fine nå, 9,90 for ei pakke med 72 stk), og ha ved siden av doen, og gå på do ofte... Vask med serviett etter hvert dobesøk. Føler seg ofte litt friskere da, enn å bare tørke med papir. Hvertfall for oss som ikke har noen dusjmulighet ved doen
Gjest Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Godt å høre det ikke er bare meg som er "prippen" å gruer meg til det Jeg gruer meg heller ikke til fødselen, men selv om dere sier man ikke tenker så mye over det så gruer jeg meg masse til tiden etterpå. Har hatt soppinfeksjoner og slikt før, å vet at når jeg har det ubehagelig nedentil føler jeg meg såååå ekkel. Åsså blø masse i tillegg... Uff...nei satser også på å bli en av dem så blør i 10 dager Å at lykken med babyen overskygger den ekkle følelsen.
November nurk, i Desember Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Vi snakket om nettopp dette på siste jordmor time. Tenkte jeg måtte være rar som gruet meg mer til den tiden. Grøsser bare ved tanken. Med fødselen har du i alle fall et mål. Hater også bind. det har jeg ikke brukt på mange år. Håper jeg er av de som det ikke varer så lenge hos.
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Jeg tenkte ikke på det en plass,men så er jeg jo vant til å bruke bind jeg da!Jeg blødde i nesten 4 uker. Det som jeg tenkte mest på i etterkant av selve fødselen var det å gå på do, skikkelig på do. Gudd å jeg grudde meg.Jeg var på sykehuset 4 dager og den 4 dagen kom det, gikk greit heldigvis. Men hadde ikke blitt sendt hjem hvis det ikke hadde kommet da! Men i alt var jeg mest opptatt av min delige datter til at slike ting plagde meg:)Litt må man regne med etter en slik stor opplevelse! Bytter man ofte kan man ikke lukte noe, og man unngår infeksjoner etter en fødsel!
Eso Skrevet 4. november 2008 #14 Skrevet 4. november 2008 Jeg skal ærlig innrømme at dette hadde jeg ikke tenkt på... Jeg gleder meg egentlig såpass mye til å få ut jenta mi, at jeg tror ikke det er noe problem å blø litt. Selv om det varer i 6-7-8 uker, så er det ingenting mot at jeg skal ha jenta mi resten av livet. Jeg HATER å ha mensen jeg også, men det går nok fin-fint!
maritulla Skrevet 4. november 2008 #15 Skrevet 4. november 2008 hva da slags bringebær kapsel og hva slags te???
Sølvi77 Skrevet 4. november 2008 #16 Skrevet 4. november 2008 Jeg blødde i to uker, hvor av den siste brukte jeg bare truseinnlegg.. ...mensen fikk jeg tilbake 5 uker etter fødsel... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå