Gå til innhold

noen som har erfaring med at jordmor har tatt vannet på dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg ska inn på lørdag på sykehuse å da ska jordmor prøve å ta vannet på meg men har ikke helt skjønt hva som kan skje da:p

noen som kan forklare meg litt nærmer hva som kan skje å hva som eventuelt ikke kan skje:p?

 

er så spent på om fødselen vil gå i gang da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker en stor "heklenål". Ser lit skummel ut, men ingen fare. Så stikker jm hull på fosterhinna og ut strømmer en liter eller to...

 

Lettelsesfølelse, magen blir mindre spent, du er mindre "proppa". Ofte starter rier eller rier tar seg opp år vannet går.

 

Lykke til!

Du har kanskje barn innen uka er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist eg fødte, vart fostervatnet tatt langt uti fødselen (7 cm åpning, trur eg). Då hadde eg liten framgang og jordmor meinte det kunne gå raskare om dei tok vatnet. Men det stod stilt/ gjekk sakte ganske lenge etterpå òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg gikk ikke vannet ved første fødsel, så jordmor tok vannet med en "heklenål" - og da skal jeg si deg det ble fart på riene - fikk ikke pause mellom hver ri. Så da fikk jeg epidural og da gikk jo alt tregt igjen da men.... Du kjenner ingenting annet enn at vannet strømmer ut av deg og at magen blir litt "lettere" - den blir ikke så sprengt. Jordmor håper nok at riene vil starte til deg når hun tar vannet - du får bare håpe at de starter ganske snart etter at vannet er tatt så du slipper å vente så lenge på å få se det lille nurket ditt:-) Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...